Dragon Ball Sparking Zero Poradnik dla Początkujących

Spread the love

Mój poradnik dla początkujących graczy Dragon Ball Sparking Zero

Na podstawie źródła, które mi przekazano, przygotowałem ten poradnik dla początkujących graczy Dragon Ball Sparking Zero. Mam nadzieję, że okaże się pomocny!

Wybór odpowiedniego sterowania

Na początku gry Dragon Ball Sparking Zero zostaniesz poproszony o wybór jednego z dwóch typów sterowania: standardowego lub klasycznego. Sterowanie standardowe jest wygodniejsze i zapewnia dostęp do funkcji takich jak percepcja za pomocą jednego przycisku.

Sterowanie klasyczne jest zbliżone do tradycyjnych gier z serii Dragon Ball Z Budokai Tenkaichi. Gra zaleca sterowanie standardowe. Jeśli nie masz doświadczenia z serią Budokai Tenkaichi, sterowanie standardowe może być lepszym wyborem. Żaden z typów sterowania nie daje przewagi w grze. Ostatecznie wybór odpowiedniego typu sterowania zależy od osobistych preferencji.

Dostosowywanie ustawień asysty w walce

Dragon Ball Sparking Zero pozwala graczom na dostosowanie ustawień asysty w walce do różnych poziomów. Gra zaleca korzystanie z asysty półautomatycznej, ale radzę unikać tego ustawienia. Stwórz własny tryb asysty w walce i wyłącz wszystkie asysty oprócz asysty w odzyskiwaniu. Asysta w odzyskiwaniu pozwala twojej postaci automatycznie odzyskać siły po odrzuceniu lub powaleniu. Należy szczególnie unikać asysty w obronie, ponieważ może to utrudnić naukę mechaniki gry. Asysta w obronie automatycznie blokuje ataki za gracza.

recenzja dragon ball sparking zero
recenzja dragon ball sparking zero

Ukończenie samouczka

Wielu graczy pomija samouczek, ale zdecydowanie polecam jego ukończenie. Samouczek znajduje się w menu Walka > Super Trening > Trening Bojowy. Samouczek szczegółowo omawia mechanikę gry, w tym:

  • obronę,
  • atak,
  • ruch.

Samouczek zapewnia cenne informacje na temat mechaniki gry i może znacznie poprawić twoją rozgrywkę.

Zapoznanie się z objaśnieniem sterowania

Dostęp do objaśnienia sterowania uzyskasz w trybie treningowym z wybraną postacią. Ta sekcja działa jak lista ruchów, zawierająca szczegółowe informacje na temat:

  • technik ładowania Ki,
  • umiejętności,
  • ataków energetycznych,
  • superataków.

Objaśnienie sterowania zawiera opisy każdego ruchu:

  • jak działają,
  • jakie są ich efekty,
  • jakie przyciski należy nacisnąć,
  • z jakim ruchem są powiązane.

Zwróć uwagę na akcje łańcuchowe Rush, ponieważ mogą się one różnić w zależności od postaci. Akcje łańcuchowe Rush to ataki kombinowane. Na przykład, niektóre postacie mają łańcuch Rolling Hammer, który obraca przeciwnika, podczas gdy inne wymagają określonej sekwencji przycisków, aby go wykonać. Zrozumienie akcji łańcuchowych Rush i innych ruchów twojej postaci poprawi twoje zrozumienie systemu walki w grze.

Wykorzystanie trybu Sparking

Gdy masz co najmniej jeden wskaźnik umiejętności, możesz naładować Ki do maksimum i aktywować tryb Sparking. Tryb Sparking oferuje kilka korzyści:

  • znaczny wzrost mocy,
  • dostęp do prawie nieskończonego łańcucha Rush,
  • automatyczne odbijanie ataków Ki,
  • powolne wyczerpywanie się Ki w czasie, powrót do maksymalnego poziomu Ki po wyjściu z trybu Sparking.

W trybie Sparking unikaj używania superataku do końca wskaźnika Ki, ponieważ jego użycie natychmiast zakończy tryb Sparking. Tryb Sparking jest niezwykle przydatny zarówno w grze online, jak i offline. Może znacznie ułatwić trudne walki w trybie fabularnym. Jest to potężne narzędzie w meczach online.

Opanowanie mechaniki obronnej

Zapoznaj się z tymi trzema kluczowymi mechanikami obronnymi:

  • Percepcja: Kontruje prawie każdy atak z wyjątkiem ataków Ki i chwytów. Może kontratakować ataki ładowane, zużywając jeden wskaźnik umiejętności. Może kontratakować superataki, zużywając dwa wskaźniki umiejętności. Nie działa na superataki ani gdy przeciwnik jest za tobą. Może być użyta do wykonania mechaniki Sonic Sway poprzez odpowiednie wyczucie czasu wprowadzania percepcji.
  • Super Kontratak: Wykonywany poprzez szybkie przesunięcie gałki w górę i jednoczesne naciśnięcie przycisku ataku. Pozwala wyrwać się z kombinacji, nawet gdy jesteś odwrócony plecami. Wymaga precyzyjnego wyczucia czasu, co czyni go trudną do opanowania mechaniką.
  • Kontratak Z: Wykonywany poprzez naciśnięcie R1, aby zniknąć za przeciwnikiem. Zużywa niewielką ilość Ki. Skuteczny przeciwko przeciwnikom, którzy polegają na atakach odrzucających. Można go kontynuować różnymi opcjami, takimi jak superataki, znikanie i doskoki.

Opanowanie tych technik obronnych znacznie poprawi twoje szanse na przetrwanie i zdolność do odwrócenia losów bitwy.

Unikanie boczne

Unikanie boczne to potężna technika ruchu wykonywana poprzez poruszanie lewą lub prawą gałką analogową podczas naciskania przycisku doskoku. Jest skuteczne w unikaniu:

  • szarż Burst Dash,
  • superataków,
  • ataków ładowanych podczas kombinacji.

Unikanie boczne to niedoceniana mechanika obronna, która daje przewagę bez zużywania zasobów. Opanowanie unikania bocznego może pozwolić ci na kontratak po uniknięciu ruchu przeciwnika.

Rozważenie ruchów ucieczki specyficznych dla postaci

Jeśli masz problemy z obroną, rozważ wybór postaci z ruchem ucieczki. Przykładami ruchów ucieczki są:

  • fale uderzeniowe,
  • bariery androidów,
  • ruch Sparking Bardocka.

Te ruchy zazwyczaj zużywają wskaźnik umiejętności, ale mogą skutecznie wyciągnąć cię z kombinacji. Granie postacią z ruchem ucieczki może zrekompensować trudności w opanowaniu innych mechanik obronnych.

Mieszanie opcji ataku

Gdy przeciwnik blokuje, unikaj po prostu naciskania przycisku kwadratu. Mieszaj swoje opcje ofensywne, aby przeciwnik zgadywał i nie mógł łatwo kontratakować twoich ataków. Rozważ włączenie:

  • ataków ładowanych,
  • unikania bocznego,
  • znikania za przeciwnikiem,
  • ciosów zamiatających,
  • ataków z góry.

Dragon Ball Sparking Zero posiada system blokowania wysokiego i niskiego, co dodaje głębi walce poza prostym naciskaniem przycisków. Odkrywając i eksperymentując z różnymi opcjami, możesz stać się bardziej nieprzewidywalnym i trudnym przeciwnikiem.

Podnoszenie poziomu gracza

Podnoszenie poziomu gracza jest kluczowe dla odblokowywania postaci, strojów i przedmiotów w sklepie. Maksymalny poziom gracza to 20. Po osiągnięciu 20 poziomu, wszystkie przedmioty w sklepie stają się dostępne do kupienia. Goku Blacka i Zamasu możesz zdobyć poprzez:

  • wypowiedzenie życzenia za pomocą Super Smoczych Kul,
  • zakup ich w sklepie (bardziej opłacalne).

Od Super Shenrona możesz otrzymać 1 000 000 Zeni. Zwykły Shenron daje ci 300 000 Zeni.

Stosując się do tych wskazówek i kontynuując ćwiczenia, będziesz na dobrej drodze do zostania wprawnym graczem Dragon Ball Sparking Zero. Powodzenia!