Jak wygrać każdy Clash w Dragon Ball Sparking Zero Poradni

Spread the love

System Starć w Dragon Ball Sparking Zero: Szczegółowe Omówienie

System starć, zwany również systemem „clash”, to kluczowa mechanika w Dragon Ball Sparking Zero, która dodaje do rozgrywki element strategii i umiejętności. Starcia te występują w różnych sytuacjach, takich jak walka na fale energii, próby jednoczesnego chwycenia przeciwnika, zderzenia podczas szarży lub jednoczesne użycie superataków typu „rush”. Ten szczegółowy opis ma na celu zapewnienie kompleksowego zrozumienia systemu starć, obejmując każdy typ starcia, mechanikę i strategie pozwalające na wygrywanie tych mini-gier.

Rodzaje Starć

W Dragon Ball Sparking Zero występują cztery różne typy starć, z których każde jest wywoływane przez określone akcje w grze:

  • Starcie Szybkości: Wywoływane, gdy obaj gracze zderzają się, używając Dragon Dash lub superataku typu „rush”.
  • Starcie Mocy: Występuje, gdy obaj gracze próbują chwycić się w tym samym czasie.
  • Starcie Zderzenia: Inicjowane, gdy obaj gracze wpadają na siebie, naciskając przycisk X.
  • Starcie Energii: To klasyczna walka na fale energii, wywoływana, gdy obaj gracze zderzają się falami energii lub podobnymi superatakami, takimi jak dwie Kamehameha lub Kamehameha przeciwko Big Bang Attack.
recenzja dragon ball sparking zero
recenzja dragon ball sparking zero

Wygrywanie Starć Szybkości: Mistrzostwo w Wyczuciu Czasu i Naciskaniu Przycisków

Starcia szybkości to dwuczęściowa mini-gra, która wymaga precyzyjnego wyczucia czasu i szybkiego naciskania przycisków.

Szybkie Wyzwanie:

Pierwsza część to szybkie wyzwanie (QTE) z kurczącym się pierścieniem, który otacza kwadratowy przycisk. Kluczem do sukcesu jest naciśnięcie kwadratowego przycisku, gdy pierścień idealnie zrówna się z przyciskiem. Im bliżej wyrównania, tym większą przewagę uzyskuję w kolejnej fazie. Opóźnione naciśnięcie powoduje pęknięcie przycisku i znaczną wadę w kolejnym etapie.

Szał Naciskania Przycisków:

Druga faza to szalony wyścig w naciskaniu przycisków, w którym muszę jak najszybciej naciskać kwadratowy przycisk. Gracz, który szybciej naciska przycisk, zyskuje przewagę.

Wariant Klasycznego Sterowania:

Dla graczy korzystających z klasycznego sterowania QTE pozostaje takie samo. Jednak faza naciskania przycisków zostaje zastąpiona jak najszybszym obracaniem gałek analogowych, podobnie jak w walkach na fale energii w starszych grach Budokai Tenkaichi.

Zwiększanie Przewagi: System Ryzyka i Nagrody

W całym systemie starć mogę użyć funkcji „boost”, naciskając przycisk R2 (sterowanie standardowe) lub L2 (sterowanie klasyczne). Boost wzmacnia siłę moich działań, dając mi potencjalną przewagę w starciu.

Jednak boost wiąże się z kosztem wyczerpania wskaźnika „key gauge”. Wyczerpanie wskaźnika rośnie z każdym boostem, od jednego do trzech boostów. Nadmierne bootowanie prowadzi do zmęczenia, tymczasowo blokując mi kontrolę nad postacią, nawet po wygraniu starcia.

Dlatego boost to strategiczny kompromis. Chociaż może odwrócić losy ważnego starcia, nadużywanie go może narazić mnie na atak, potencjalnie oddając zwycięstwo przeciwnikowi.

Podbijanie Starć Mocy: Opanowanie Wskaźnika Spiralnego

Starcia mocy wprowadzają unikalną mini-grę skupioną wokół spiralnego wskaźnika. Celem jest przytrzymanie kwadratowego przycisku, przesuwając znacznik wzdłuż wskaźnika w kierunku góry, nie przekraczając limitu.

Przesuwanie Limitów:

Boost rozszerza limit wskaźnika, pozwalając mi przesunąć znacznik dalej i potencjalnie uzyskać większą przewagę. Celem jest zmaksymalizowanie wskaźnika bez uderzenia w górną barierę.

Spójność w Schematach Sterowania:

Warto zauważyć, że mini-gra w starciu mocy działa identycznie zarówno w przypadku sterowania standardowego, jak i klasycznego, różniąc się tylko przyciskiem boost (R2 dla standardowego, L2 dla klasycznego).

Rozszyfrowywanie Starć Zderzenia: Wyczucie Czasu i Precyzja

Starcia zderzenia, początkowo postrzegane jako proste QTE, wymagają bardziej szczegółowego zrozumienia. Samo szybkie naciśnięcie przycisku nie wystarczy; kluczowe jest precyzyjne wyczucie czasu.

Błysk Światła:

Zamiast natychmiast naciskać przycisk, muszę poczekać, aż wokół przycisku pojawi się błysk światła. Strategią wygrywającą jest naciśnięcie przycisku zaraz po pojawieniu się tego błysku. Przedwczesne lub opóźnione naciśnięcie powoduje pęknięcie przycisku i przegraną w tej rundzie.

Format „Best-of-Three”:

Starcia zderzenia składają się z trzech monitów o naciśnięcie przycisku. Gracz, który wygra dwa z trzech monitów, wygrywa całe starcie. Wizualne wskazówki wskazują zwycięzcę, w tym animacja i błysk światła skierowany w stronę zwycięskiego gracza.

Identyczne w Schematach Sterowania:

Mechanika starcia zderzenia pozostaje spójna zarówno dla sterowania standardowego, jak i klasycznego, a jedyną różnicą jest przycisk boost.

Dominacja w Starciach Energii: Opanowanie Techniki Stukania

Starcia energii, znane walki na fale energii, wymagają ode mnie wypełnienia wskaźnika poprzez wielokrotne stukanie w przycisk.

Wypełnianie Wskaźnika:

Wskaźnik wypełnia się automatycznie, a ja muszę stukać w przycisk, aby zwiększyć swoje postępy. Celem jest wypełnienie wskaźnika jak najbliżej krawędzi, nie przekraczając jej. Boost tymczasowo rozszerza limit wskaźnika, pozwalając mi zgromadzić więcej postępów.

Strategiczne Bootowanie:

Jednak boost nie zwiększa prędkości wypełniania wskaźnika. Oznacza to, że muszę stukać w przycisk wcześniej przy kolejnych próbach po booście, aby w pełni wykorzystać rozszerzony limit.

Uproszczone w Sparking Zero:

W przeciwieństwie do starszych gier Budokai, w których widoczne były wskaźniki obu graczy, Sparking Zero ujawnia zwycięzcę dopiero poprzez animację po starciu.

Spójność w Sterowaniu:

Mini-gra w starciu energii działa tak samo w przypadku sterowania standardowego, jak i klasycznego, zapewniając spójne wrażenia niezależnie od wybranego schematu sterowania.

Podsumowanie: Opanowanie Systemu Starć

System starć w Dragon Ball Sparking Zero to złożona, ale satysfakcjonująca mechanika, która wzbogaca rozgrywkę, wykraczając poza proste naciskanie przycisków. Zrozumienie niuansów każdego typu starcia, opanowanie wyczucia czasu i inputów oraz strategiczne wykorzystanie funkcji boost są kluczowe dla konsekwentnych zwycięstw w tych mini-grach. Poświęcając czas na ćwiczenia i przyswojenie mechaniki opisanej w tym podsumowaniu, mogę znacznie zwiększyć swoje szanse na wygrywanie starć, zyskując cenną przewagę w mojej podróży przez Dragon Ball Sparking Zero.