Najlepsze ustawienia i optymalizacja w No More Room In Hell 2 Poradnik
Ten poradnik zawiera szczegółowe wskazówki dotyczące optymalizacji wydajności w grze „No More Room in Hell 2”. Skupia się on na dostosowaniu ustawień w grze, aby uzyskać płynniejszą rozgrywkę, szczególnie dla graczy borykających się z problemami z wydajnością.
Ustawienia Jakości i Skalowanie w Górę
Gra oferuje kilka predefiniowanych ustawień jakości, które bezpośrednio wpływają na wydajność. Obniżenie ustawień powoduje znaczną, prawie liniową poprawę liczby klatek na sekundę (FPS). Dla graczy korzystających z natywnej rozdzielczości bez skalowania w górę, różnica w FPS między najwyższymi a najniższymi ustawieniami może być znaczna. Na przykład, w rozdzielczości 2K, FPS może wahać się od 60 do 27.
Wykorzystanie technologii skalowania w górę, takich jak DLSS (dla kart graficznych Nvidia) i FSR (dla kart AMD i niektórych kart Nvidia), może jeszcze bardziej zwiększyć wydajność. Technologie te renderują grę w niższej rozdzielczości, a następnie skalują ją w górę do pożądanej rozdzielczości, co skutkuje wzrostem wydajności o 20-50%, w zależności od ustawienia jakości i wybranej metody skalowania.
Kluczowe Ustawienia dla Poprawy Wydajności
Dostosowanie ogólnego ustawienia jakości oferuje ogólną poprawę wydajności, ale dostrojenie poszczególnych ustawień pozwala na bardziej indywidualne podejście. Oto kilka ustawień, które mają znaczący wpływ na wydajność:
- Jakość cieni: Zmniejszenie jakości cieni daje zauważalny wzrost FPS, z zaobserwowanym wzrostem o 10-12% pomiędzy ustawieniami „ultra” a „niskimi”. Zaleca się ustawienie jakości cieni na „średnie”, ponieważ ustawienie „niskie” całkowicie wyłącza cienie, co może negatywnie wpłynąć na wrażenia wizualne.
- Jakość efektów wolumetrycznych: Obniżenie jakości efektów wolumetrycznych, która wpływa na renderowanie efektów takich jak mgła i dym, zapewnia wzrost wydajności o 6-7% po zmianie z „ultra” na „niskie”.
- Bloom: Ten efekt postprocessingu, choć wizualnie atrakcyjny, wiąże się z zaskakująco wysokim kosztem wydajności. Wyłączenie „Bloom” lub zmniejszenie jego jakości może poprawić FPS o 5-7%.
- Jakość tekstur: To ustawienie określa rozdzielczość tekstur używanych w grze. Zbyt niskie ustawienie jakości tekstur może sprawić, że tekst w grze będzie nieczytelny. Zaleca się ustawienie tej opcji na „średnie” jako minimum. Gracze z dużą ilością pamięci VRAM mogą zwiększyć jakość tekstur. Zalecane ustawienia w zależności od VRAM to:
- Ultra: 6-7 GB lub więcej
- Bardzo wysokie lub wysokie: 4-5 GB
- Średnie: 4 GB
- Niskie: Mniej niż 4 GB
- Zasięg widzenia: To ustawienie kontroluje odległość, w której renderowane są obiekty. Chociaż ma minimalny wpływ na FPS, zbyt niskie ustawienie powoduje zauważalne „doczytywanie obiektów”. Zaleca się ustawienie zasięgu widzenia na „średnie” lub wyższe.
Inne Ustawienia i Uwagi
Inne ustawienia, takie jak odbicia i shadery, mają minimalny wpływ na wydajność i mogą być dostosowane do preferencji gracza.
W zakładce „Wyświetlacz” ważne jest, aby wybrać odpowiednią technikę skalowania w górę. DLSS i FSR to preferowane opcje, oferujące dobry balans między wiernością wizualną a wydajnością. TSR nie jest zalecane ze względu na rozmycie obrazu.
Ograniczenia i Perspektywy na Przyszłość
Te optymalizacje zapewniają ograniczoną poprawę ogólnej wydajności gry. Nawet z tymi zmianami, „No More Room in Hell 2” może mieć problemy z utrzymaniem stałego FPS, zwłaszcza na wysokiej klasy systemach. Sugeruje to głębsze problemy z wydajnością, które wymagają uwagi twórców.
Miejmy nadzieję, że przyszłe aktualizacje rozwiążą te problemy i poprawią wydajność gry.
Zalecane Ustawienia dla Optymalnej Wydajności
- Ustawienie grafiki: Średnie
- Bloom: Wyłączone
- Jakość cieni: Średnie
- Jakość efektów wolumetrycznych: Średnie lub niskie
- Jakość tekstur: Dostosuj w zależności od dostępnej pamięci VRAM
- Zasięg widzenia: Średnie lub wyższe
- Skalowanie w górę: Jakość lub Zrównoważone, z wykorzystaniem FSR lub DLSS
Te ustawienia priorytetowo traktują wydajność, zachowując rozsądny poziom jakości wizualnej. Zachęcam do eksperymentowania z poszczególnymi ustawieniami, aby znaleźć najlepszy balans między wydajnością a oprawą wizualną.