Loop Hero - Nieoficjalny podręcznik bohatera pętli, przewodnik mechaniki + arkusze!

Podręcznik dla początkujących
Poradnik mechaniki dla weterana
Witamy
Minimalistyczna gra fabularna i strategiczna w stylu retro, zawierająca elementy wielu innych gatunków, aby stworzyć wyjątkowe wrażenia z gry. Odkryjesz tajemnice zapomnianego świata, zbudujesz miasto, spotkasz uchodźców i oczywiście wytyczysz własne ścieżki, dzięki którym będziesz mógł walczyć z potworami.

To jest przewodnik dla każdego

Nazywam to manu lem , aby było jasne, że zawiera wszystkie podstawowe elementy, których nowy gracz potrzebuje, aby rozpocząć, od zera. Poradnik jest z grubsza podzielony na tę sekcję, którą nazywam podręcznikiem, oraz sekcję zaawansowanej mechaniki dla tych, którzy już znają grę lub po prostu chcą poznać dobre rzeczy.

Jest też encyklopedia w grze!

Odblokowanie z interfejsu miasta wymaga pewnych zasobów, ale znajdziesz w nim nieskończone informacje i wiedzę o grze do odblokowania.

Niebezpiecznie jest iść samemu ...

Przewodnik Steam może zrobić tylko tyle. Oprócz wszystkich innych doskonałych przewodników na Steam dla Loop Hero, istnieją świetne zasoby online, które sugeruję, takie jak:

 

Nie wszystko ładnie pasuje do przewodnika Steam. Takie rzeczy, jak szczegółowa lista wszystkich kafelków gry, wszystkie karty i surowe statystyki wszystkich potworów, można znaleźć, korzystając z tego linku [docs.google.com] .

Podręcznik: podstawy
Być może właśnie pobrałeś wersję demonstracyjną lub kupiłeś całość, tak czy inaczej jest dobrze, a teraz jest świetny czas na rozpoczęcie. Uruchommy go z klienta takiego jak Steam lub bezpośrednio z pulpitu , klikając jego ikonę. Zostaniesz powitany menu, takim jak to po prawej stronie. Tutaj jest dużo do rozpakowania. Proponuję kliknąć ten błyszczący przycisk „Start” i od razu przystąpić do akcji .

Zagra krótki filmik w grze.

Podczas gry kinowej, jak zawsze, gdy pojawia się opcja dialogowa, możesz nacisnąć w dowolnym miejscu myszką lub padem, aby przejść dalej, przycisk Wstecz, aby przeczytać poprzedni test lub przycisk ... X , aby szybko przejść do końca.

Na potrzeby tego przewodnika od teraz będzie mowa tylko o interfejsie myszy i klawiatury dla zwięzłości.

Samouczek

Rozpoczynając samouczek, zwróć szczególną uwagę na ekran, ponieważ gra przedstawia ci różne podstawowe elementy. Należy pamiętać, że gra jest podzielona na dwie fazy; fazę planowania, w której świat stoi nieruchomo, abyś mógł projektować i budować, oraz fazę przygody, w której twój bohater porusza się sam i walczy z potworami.

Upływ czasu

W lewym górnym rogu znajduje się pasek wskazujący porę dnia. Zwykle idzie do przodu od lewej do prawej, gdy idziesz lub walczysz. Gdy bar jest pełny, zaczyna się nowy dzień. Wiele rzeczy może się wydarzyć w nowy dzień, ale dla nas od razu oznacza to pojawienie się nowego potwora, szlamu.

 

Walczący

Walka jest bezobsługowa. Automatyczny. Twój bohater losowo wybiera wroga do ataku i będzie z nim walczył, dopóki jeden z was lub potwór nie zginie. Następnie powtarza proces, podczas gdy wrogowie w dużej mierze robią to samo.

Wyposażenie przedmiotów

Aby wyposażyć przedmiot, kliknij go, a następnie kliknij ponownie gniazdo, w które chcesz go wyposażyć. Możesz zauważyć, że nie możesz go później zdjąć. To normalne; w Loop Hero przedmioty są zakładane tylko raz . Jedynym sposobem na jej usunięcie jest wyposażenie w nowy przedmiot, który zniszczy stary .

 

Umieszczanie płytek kart

W Loop Hero światy są tworzone po jednym kafelku na raz przy użyciu kart zdobywanych na różne sposoby, ale zwykle poprzez zabijanie potworów. Aby z łatwością umieścić kafelek, najpierw przełącz się do trybu planowania (kliknij prawym przyciskiem myszy lub spacja), a następnie wybierz, gdzie chcesz go umieścić. Gra w pomocny sposób oświetli kwadraty, w których możesz umieścić płytkę.

 

Zasoby

W prawym górnym rogu znajduje się skrytka z zasobami postaci. Zasoby pozyskuje się na wiele sposobów. Wchodzenie na poszczególne płytki. Walka z potworami. Utworzono za pomocą Alchemy. W tym samouczku jeden kamyk uzyskamy z umieszczenia kafla skały i jedną gałąź z położenia kafla lasu. Surowce zostaną później wykorzystane do rozbudowy Twojego miasta.

Ważne: istnieją dwa rodzaje zasobów. Małe kawałki i całe zasoby. Dotyczy to prawie wszystkich zasobów. Wiele małych automatycznie tworzy jeden duży. Od kamyka do kamienia, od gałęzi do drewna.

 

Iść do domu

Jak wspomniano w tym samouczku, kliknięcie przycisku „Running Man” w prawym dolnym rogu umożliwi opuszczenie mapy. Po wyjściu nie możesz wrócić do tej mapy. Nie możesz też zapisać mapy, a opuszczenie jej za pomocą menu wyjścia spowoduje powrót do miasta później.

Podręcznik: Więcej samouczków

Po każdej przygodzie przychodzi czas na relaks i budowanie . Nie inaczej jest w tym przypadku i po ukończeniu pierwszego samouczka dotrzesz do pustki i otrzymasz możliwość rozpalenia ogniska . Ponieważ ten fragment jest bardzo krótki, na razie go pominę i wrócę do niego w następnym rozdziale. Zawsze możesz przejść dalej, jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o budowaniu miast, ale na razie kontynuujmy samouczek, zaczynając od Twojej pierwszej prawdziwej przygody .

Rozdział 1

Opuszczając miasto w kierunku dzikiej przyrody, tworzona jest nowa losowa ścieżka mapy. Idealnym celem jest wypełnienie wskaźnika Bossa do pełna poprzez umieszczenie płytek, co spowoduje pojawienie się Bossa. Możesz znaleźć licznik w lewym górnym rogu ekranu, tuż pod Twoim licznikiem dziennym. To wygląda tak.

Zobaczmy, jak mogłaby wyglądać taka mapa. Jak widać, zabiliśmy już naszego pierwszego Slime'a, który nagrodził nas dobrym łupem na rozpoczęcie naszej przygody. Kliknij obraz, aby go powiększyć!

Po lewej stronie jest tarcza. Tarcze są podstawą obrony naszego młodego wojownika. Nie lekceważ obrony! Ogólna zasada jest taka, że każdy punkt Obrony zmniejsza obrażenia o jeden. Kiedy wiele potworów atakuje cię na raz, może się to bardzo szybko kumulować! Jeśli chodzi o tarczę, zwróć szczególną uwagę na to, ile daje ci Obrony, ponieważ jest to zdecydowanie główne jej źródło!

Po prawej stronie, podświetlony przez nasz kursor, znajduje się Magiczny Pierścień . Pierścienie oferują twojemu bohaterowi wszelkiego rodzaju efekty! Statystyki i efekty zostaną omówione później, ale na razie przyjrzyj się bliżej i zauważ, że jest napisane „Obrażenia magiczne”. To jest. Niesamowite. Obrona może być królem przetrwania, ale na razie obrażenia magiczne są królem obrażeń. Całkowicie ignoruje obronę potworów ... co za dobry początek!

Podstawy przygody i tworzenia map
  • Zabijaj potwory, zdobywaj karty jako łup, twórz więcej płytek i więcej potworów!
  • Wyposaż swoją najsilniejszą broń na najwyższym poziomie
  • Wyposaż przedmioty w silną obronę
  • Wyposaż magiczne przedmioty w magiczne obrażenia, jeśli je znajdziesz
  • Trzymaj swoje potwory oddzielnie

Wyposażmy ten dobry sprzęt i przejdźmy do kolejnej pętli lub dwóch. Zabijemy wielu Slimów i okradniemy je za karty i ekwipunek. Spójrzmy ponownie na naszą mapę pod koniec Pętli 2. Tak bardzo, jak się zmieniła, prawie sprawia, że żałujesz, że nie wykonałem pośredniego zrzutu ekranu! Nieważne, podzielimy to na małe kawałki i zobaczymy, co jest.

Obóz bazowy

Pierwszy to nasz obóz. Jak już być może zauważyłeś, twój obóz pozostaje bezpieczny, wolny od potworów i źródło leczenia, gdy tylko do niego dotrzesz.

Na południe od niego znajduje się cmentarz. Cmentarz tworzy silne szkielety, z którymi będziesz walczył co kilka dni. Uważaj, aby nie walczyć więcej niż jeden naraz, jeśli możesz! Nagrodą za walkę ze Szkieletami są przedmioty posiadające wiele magicznych właściwości.

Na prawo od cmentarza jest Gaj. Wiele Wilków Szczurów czai się w Gajach i uwielbiają rozprzestrzeniać się po jednym kafelku dalej. Ostatnią rzeczą, jakiej teraz chcemy, jest walka ZARÓWNO ze Ratwolfem, jak i Szkieletem ... dlatego są one oddalone o jeden cały kafelek.

Zignorujmy latarnię i zamiast tego zwróćmy uwagę na łąki. Dają ci zdrowie każdego nowego dnia, a po umieszczeniu w pobliżu innych płytek innych niż łąki ... kwitną, aby uzyskać jeszcze więcej zdrowia!

 

Posiadłość wampirów

Daleko na lewo od naszego obozu znajduje się samotna rezydencja wampirów. Samotny, ponieważ wejdzie do gry tylko wtedy, gdy walczysz z jakimkolwiek śluzem pojawiającym się w pobliżu. Jednak wampiry też nie są i jeśli czujesz się na siłach, możesz umieścić je w pobliżu innych potworów ... ale istnieje ryzyko. Wampir sprawia, że każdy potwór zyskuje zdrowie po trafieniu! Więc umieściłem go w pobliżu Slime i możesz być pewien, że wkrótce w pobliżu pojawi się więcej Slimów, dzięki czemu będziesz mógł walczyć z tymi wampirami za pomocą łatwych popleczników Slimów.

Pasmo górskie i pole bitwy

W lewym górnym rogu są skały i góry. Umieszczając je w siatce 3 na 3, ewoluują w Szczyt, który daje tyle HP, co 9 gór ORAZ odradza stwora, abyś mógł walczyć o więcej Kart i Łupów. Podczas gdy na południe od naszego obozu znajduje się pole bitwy. Battlefield utworzy skrzynię za każdym razem, gdy zaczniesz nową pętlę. Staraj się trzymać go blisko swojego obozu, jeśli możesz, ponieważ poziom łupów jest skalowany z poziomem pętli. Ktoś mógłby chcieć połączyć to z rezydencją wampirów, aby walczyć „tylko z wampirem”, ale istnieje niewielkie ryzyko, ponieważ czasami skrzynia ... może być czymś więcej niż się wydaje.

 

Czas na zabijanie szefów

Jak wspomniano wcześniej, podczas układania płytek licznik bossa rośnie, a gdy osiągnie maksimum, pojawi się potwór Boss.

Szef pierwszego rozdziału jest taki jak ciastko. Uderzył mocno, ma dużo HP i specjalne zdolności.

Wiele można by powiedzieć i wiele można by zepsuć, ale odkrywanie jest częścią zabawy, więc pamiętaj, że gra ma specjalne okno dialogowe na wypadek przegranej, które możesz, chyba że jesteś bardzo odważny, szczęśliwy lub po prostu bardzo doświadczony w grach wideo!

Ale dam ci profesjonalną wskazówkę. Umieść jedną latarnię, która obejmuje tylko pola, w tym twój obóz. Latarnie zwykle wzmacniają wrogów ... ale nie bossów!

W tym miejscu możesz zakończyć samouczek lub przejrzeć następną sekcję, która dotyczy bardziej dogłębnego spojrzenia na sprzęt. W dowolnym momencie możesz również wrócić do miasta, jeśli zrobisz to w obozie, zachowasz wszystkie swoje zasoby, a stracisz część przedmiotów, jeśli opuścisz obóz i prawie wszystkie, jeśli zginiesz.

Podręcznik: Przedmioty i statystyki
Każdy bohater ich potrzebuje. Niszczycielska broń. Regalia ochronne. Przedmioty władzy.
Loop Hero nie jest inny. Co to za przedmioty, jak je pozyskujesz i jak dokładnie działają? Spójrzmy.

Zdobywanie nowych przedmiotów

To jest bardzo proste. Zabijasz potwory . Otóż to.

Oczywiście są wyjątki. Godne uwagi jest to, że możesz zacząć od niektórych przedmiotów, jeśli ulepszysz swoje miasto. Możesz także zdobyć przedmioty jako nagrody za polowanie na potwory, zwane questami. Musisz odblokować wioski, budując w tym celu swoje miasto. W końcu czasami nie otrzymujesz przedmiotów od razu. Być może będziesz musiał zabić potwory, zdobyć ich trofea, a NASTĘPNIE dotrzeć do końca pętli, aby zdobyć nowe przedmioty. Bez znaczenia; będzie dużo zabijania potworów, jeśli chcesz mieć swój łup.

Kategorie przedmiotów

Przyjrzyjmy się różnym elementom, które wyróżniają elementy wyposażenia:

  • Slot na przedmioty : Większość klas zaczyna się od 4. Wojownik posiada: miecz, pierścień, tarczę i zbroję.
  • Typ : Maczuga różni się od miecza. Pancerz ma swoje własne typy wizualne.
  • Poziom : wyższy poziom oznacza większe obrażenia twojej broni, lepszą obronę twojej tarczy itp.
  • Rarity : Taki jest kolor ich tła. Niebieski jest lepszy. Żółty jest świetny. Pomarańczowy jest najlepszy.

Ponadto istnieje kilka podstawowych zasad, które należy zrozumieć, jak zdobywać przedmioty, a mianowicie:

  • Niektóre potwory pozostawiają inną rzadkość i poziom łupów.
  • Każdy potwór może upuścić każdy slot na przedmiot i typ przedmiotów.
  • Niektóre potwory mogą skupić się na upuszczenie bardziej lub mniej pewnego typu.
  • Potwory nigdy nie upuszczą miejsca na przedmiot, którego nie możesz wyposażyć .

 

Statystyka

Rozdzielone na kategorie ofensywne i obronne.
Podano w przybliżonej kolejności według ważności nowego gracza używającego wojownika .
Jeśli więc nie wiesz, czego użyć, spróbuj użyć rzeczy, które znajdują się na górze odpowiedniej kategorii.

  • Magiczne obrażenia : Obrażenia, które całkowicie ignorują Obronę .
  • Obrażenia wszystkich : Obrażenia odnoszące się do wszystkich wrogów, w tym celu .
  • Licznik : Kiedy go dostaniesz, oddasz.
  • Szybkość ataku : skróć czas między atakami.
  • Obrona : zablokuj niektóre obrażenia. Z grubsza 1 HP do 1 Def.
  • Wampiryzm : Przywróć X% zdrowia z twoich ataków i kontr.
  • Evade : Kiedy to zdobywasz, nie rozumiesz.
  • Regen per sec : Przywróć zdrowie w czasie zarówno w walce, jak i poza nią.
  • Max HP : Dodaj do swojego maksymalnego HP

Istnieją dodatkowo statystyki specyficzne dla klas, które można odblokować, a także różne inne statystyki. Nie będziemy ich teraz dotykać.

Podręcznik: Karty i płytki
Być może skończyłeś samouczek, nadal masz rację lub po prostu potrzebujesz przypomnienia, ale w każdym razie, zaczynając nową grę w Loop Hero, zaczynasz od talii podstawowych kart. Możesz je zobaczyć po prawej stronie tutaj. Omówimy te podstawowe karty, pojedynczo, ale najpierw kilka wyjaśnień.

Istnieje 5 kategorii kart. To nie są prawdziwe nazwy ich kategorii, ale w kolejności są to:

  • Karty ścieżek. Idą ... ścieżką.
    Oznaczone pełnym zielonym kółkiem na ich sztuce.
  • Boki. Należy je ustawić tuż obok ścieżek. Pół zielonego koła.
  • Pustynia. Umieszczony w nicości wypełniającej mapę. Puste koło.
  • Specjalny. Zasadniczo to samo, co karty Wilderness ... ale inne.
  • Złoto. Są dosłownie zrobione ze złota.

Dostosowując swoją talię w ramach przygotowań do następnej wyprawy, musisz wybrać co najmniej X kart z każdej kategorii, ale nie więcej niż Y. To samo dotyczy całkowitej liczby kart. Możesz zobaczyć wszystkie te liczby po lewej stronie samych kart i na dole, aby uzyskać sumę.

Przykład: Musisz wybrać co najmniej 2, ale nie więcej niż 4 karty Stron.
Przykład 2: Twoja talia musi składać się łącznie z co najmniej 7 kart, ale nie więcej niż 12.

Te limity będą rosły w miarę zdobywania kolejnych kart.
Wreszcie nie wszystkie karty są zgodne z zasadami umieszczania. Na przykład rzeki, które można odblokować na karcie Dziczy, mogą podążać ścieżkami, a nawet je przecinać.

Same karty startowe

Pełne grafiki, kafelki, opis i efekty są wymienione na towarzyszących arkuszach. [docs.google.com]
Bez ceregieli...

Nazwa
Główny cel (e)
Cmentarz
Stwórz szkielety co 3 dni. Szkielety to twarde stwory, które nagradzają łupem o wysokiej rzadkości.
Gaje
Spawn Ratwolves co 2 dni. Ratwolves są przeciętnymi, satysfakcjonującymi stworzeniami łupami wysokiego poziomu. Może oddalić się o jedną płytkę od samego gaju.
Kokon pająka
Stwórz pająka każdego dnia. Pająki to słabe stworzenia, które dają przeciętny łup, ale spora liczba kart we wczesnej fazie gry.
Pole bitwy
Stwórz jedną skrzynię po dotarciu do obozu. Klatka piersiowa nie walczy ... czy nie?
Latarnia drogowa
Zmniejsz maksymalną liczbę potworów na kafelku o jeden, maksymalnie do zera.
Skały / góry
Zwiększ swoje maksymalne HP. Umieść 9 na siatce 3 na 3, aby przekształcić ją w szczyt, który powoduje pojawienie się potwora.
Łąki / Kwitnące Łąki
Przywracaj trochę HP każdego dnia. Umieść obok płytki niebędącej łąką, aby zakwitły.
Zapomnienie
Zniszcz obozy goblinów lub cokolwiek innego.
Latarnia morska
Zwiększ swoją i prędkość ataku wroga, ale nie bossów
Skarbiec
Umieść inne płytki w pobliżu, aby uzyskać dodatkowe losowe zasoby. Otocz go całkowicie, aby zamienić go w Opuszczony Skarbiec, w którym pojawia się potwór.

 

Uwaga dotycząca prawdopodobieństw kart

Wprowadzenie karty, dowolnej karty, do swojej talii, zmniejsza szanse na dobranie wszystkich pozostałych kart. To wszystko jedna wielka pula kursów ważona względem siebie nawzajem. Więcej o tym później.

Podręcznik: Akademia potworów
Za kulisami każdemu stworzeniu przypisana jest określona liczba Zdrowia , Ataku i Obrony . Ta liczba jest następnie mnożona przez numer pętli.

Zadajesz wrogowi obrażenia w przybliżeniu równe twoim obrażeniom od broni pomniejszonym o twoją obronę wroga.
Wróg zadaje obrażenia w swoim Ataku minus Twoja Obrona.

W większości przypadków walka jest taka prosta.

Scenariusz walki: pierwsze pięć pętli

Weźmy na przykład Slimey z jego statystykami bezwstydnie splądrowanymi z wiki Loop Hero. [loophero.fandom.com] . Poniższe przykłady są prawdziwe, nie próbuj tego w domu itp ...

Rozpoczynasz nową wyprawę. Patrzysz w dół swojej ścieżki. Widzisz śluz. To zawsze śluz.

Slimey ... robi wszystko, co robią Slimy. Patrzy na ciebie, prawdopodobnie pod wrażeniem. Podczas gdy ty, będąc odważnym Bohaterem, jakim jesteś, natkniesz się na Slimeya i walczysz z nim prędzej niż później. Walka będzie wyglądać mniej więcej tak.

Będziesz dzielnie uderzał Slimeya kilka razy kijem, aż zadasz 13 punktów obrażeń, które go zabiją. Ten kij zadaje 5 obrażeń, czyli około 3 trafień w jego 13 PW. W międzyczasie Slimey będzie tak okrutnie walczyć, zadając od 3 do 4 punktów obrażeń Tobie, niebronionemu bohaterowi, za każde swoje trafienie. Oczywiście wygrywasz. Muzyka do zwycięstwa, deszcz kart, epickie łupy i co ważniejsze ... tarcza z 4 obroną! Nasz nagi bohater natychmiast wyposaża swoją tarczę.

Przejdźmy do następnego, głupawego spotkania. Jak poprzednio, uderz, daj się trafić, ale tym razem zauważalna jest różnica. Nasz bohater otrzymuje tylko 1 (a rzadko 2) punkt obrażeń za każde trafione wściekłe Slime. Dlaczego nie zero, możesz zapytać? Ponieważ istnieje formuła ukrytych uszkodzeń, która mówi, że tak to działa. Praktyczna zasada, o której mówiliśmy wcześniej , mówi, że 1 punkt Obrony chroni przed 1 punktem obrażeń, jest po prostu zasadą praktyczną. Obrażeń nie da się całkowicie uniknąć za pomocą samej Obrony.

Wyższy poziom potwora. Ty nie.

Robisz pętlę raz. Slimy są trudniejsze, ale nadal możesz z nimi walczyć. Powtarzasz trzeci raz. Teraz podsumujmy Twoją obecną sytuację na początku Pętli 3.

Masz: Kij, który zadaje około 5 obrażeń i Tarczę, która zapewnia 4 Obrony.
Slime Soldier ma mniej więcej *: 36 HP i 9,9 punktu obrażeń. Wciąż 0 obrony. Są dosłownie płynne ¯_ (ツ) _ / ¯

Rozpoczynając kolejne walki, zdajesz sobie sprawę, że równowaga sił zaczyna się zmieniać. Śluzowce, teraz całkiem wściekłe, zadają ci średnio 6 obrażeń. Czasami 5, czasem 7. Wciąż zadajesz im ogromne obrażenia 5 ... ale Slime'y mogą przyjąć o wiele więcej ciosów z całym swoim HP. Twoje zdrowie jest powolne i jeśli nie możesz znaleźć czegoś lepszego niż kij i tarcza do walki, będziesz w poważnych tarapatach ...

* Wiele innych czynników wpływa na rzeczywiste statystyki potworów, w tym poprzez przykład, w którym rozdziale jesteś, jakie karty grasz itp.

Pętla 4: Bohater kontratakuje

Dzięki szczęściu lub samej wytrwałości nasz Bohater nie tylko przeżyje, ale rozkwitnie i dotrze do Loop 4 z ulepszonym wyposażeniem ... który, jak się okazuje, był przez cały czas w jego torbach. To z pewnością jest wygodne!

Statystyki Currents Hero:
14-22 Obrażeń (Broń dodaje do podstawowych obrażeń nieuzbrojonych)
9 Obrona

Aktualne statystyki szlamu:
53 KM
13.29 Obrażenia
0 Obrona

Walka!

Jak widać, nasz bohater otrzymywał trafienia za 5, 5 i 7 obrażeń. Oznacza to, że nasza 9 Obrona chroniła nas, zadając nieco mniej niż 8 obrażeń na trafienie ... Nieźle!

Z drugiej strony nasz mały śluz został całkowicie zniszczony. Czas na lepszego przeciwnika. Ufnie.

Pętla 5:

Kątem oka dostrzegasz go: Shia LaBoeuf. Przywódca goblinów.

Walczyć ponownie!

Twoje statystyki pozostają niezmienione:
14-22 Obrażenia
9 Obrona

Statystyki przywódców goblinów w pętli 4
61 KM
16.11 Szkody
3 Obrona

Zanim podsumujemy, co wydarzyło się w bitwie, zróbmy trochę matematyki.
Zadajemy średnio 18 obrażeń Goblin 3 Defense, więc możemy spodziewać się około 15 obrażeń. Podczas gdy Goblin Leader zadaje 16 Obrażeń naszej obronie 9, co oznacza, że spodziewamy się otrzymać około 7 Obrażeń.

Uwaga: Nasz Bohater zauważył, że ma lepszą tarczę w swojej torbie i wyposażył ją podczas walki. Obrażenia pozostały niezmienione. To było bardzo sprytne z jego strony, ale nie za bardzo ze mnie. Odrzucimy te dwa trafienia.

Przywódca goblinów zadał: 9 6 6 7 7 7 9 ... za średnio 7,3 obrażeń, zgodnie z przewidywaniami.
Bohater zadał: 17 19 16 14 21 ... średnio 17,4, znowu mniej więcej tak, jak przewidywano.

Walka to o wiele więcej niż walka ze Slimami i Goblinami

Dobrze jest wiedzieć, jak zadawać obrażenia i jak się przed nimi chronić, ale jest o wiele więcej do zwalczania niż to. Zanim się zorientujesz, możesz stawić czoła ogromnym zagrożeniom, które albo zmiażdżą twoją obronę, albo całkowicie ją zignorują, a także chmarom wrogów ... może nawet wspieranych przez łuczników.

Dobrą rzeczą jest to, że ich wygląd zależy wyłącznie od Ciebie!

Podręcznik: Miasto i rzemiosło
Pomiędzy przygodami można tu odpocząć. Miasto jest miejscem spotkań uchodźców i wszelkiego rodzaju rzemieślników. Kiedy walczysz z potworami lub eksplorujesz świat, zdobywasz materiały, których możesz tutaj użyć, aby rozszerzyć swoje miasto o nowe budynki, nauczyć się nowych kart i stworzyć przydatne przedmioty dla mieszkańców miasta, które pomogą ci w twoich epickich zadaniach. Jak ser!

Budynek

Zdobądź łupy ze wszystkiego, co ma zostać odblokowane. Na początku będzie brakować wielu opcji. W miarę rozwijania i budowania te opcje będą się pojawiać. Od samego początku możemy budować. Rozpaliliśmy już ognisko przed powrotem w samouczku. Na razie spróbujmy stworzyć coś nowego. Kuchnia byłaby cudowna. Najpierw kliknij Build w prawym górnym rogu. Tuż pod straszną czaszką.


Następnie klikniemy kuchnię polową. Mamy nadzieję, że mamy wystarczająco dużo zasobów, aby go zbudować. W przeciwnym razie być może będziemy musieli wyruszyć na ekspedycję i walczyć z kilkoma innymi potworami. Jeśli masz materiały, następnie umieścimy sam budynek. Gdzieś przytulnie, najlepiej iz dobrym widokiem.

Tutaj. Idealny. Zbudowałeś swój pierwszy dodatek do samego miasta. Będzie ich znacznie więcej. Farmy. Kuźnia. Wszystko, czego potrzebuje poszukiwacz przygód.

Być może teraz jest dobry moment, aby zrobić sobie przerwę i zapoznać się z menu Statystyki. Znajduje się pod opcją budowania. Nie będzie tam dużo. Prawdopodobnie dopiero zaczynaliśmy. Szczerze mówiąc, nie jest to też szczególnie przydatna opcja. Mimo to miło jest wiedzieć, że gdzieś tam jest sumiennie notowanie twoich osiągnięć.

 

Jeśli jest koniec instrukcji

to byłoby to. Jest dużo więcej do odkrycia i będziemy to robić. Biorąc to pod uwagę, wkraczamy na terytorium spoilerów. Przeglądaj Loop Hero lub czytaj dalej, wybór należy do Ciebie.

Mechanika: walka i statystyki
Afiksy i statystyki
  • Magiczne obrażenia : wspornik obrażeń, który całkowicie ignoruje obronę .
  • Obrażenia wszystkich : wspornik obrażeń, który dotyczy wszystkich wrogów, w tym twojego celu . Twój wróg może go uciec, wielu jest silnych lub odpornych na niego, Rój jest słaby przeciwko niemu, obrona działa na niego w pełni, chyba że na twoim głównym celu.
  • Licznik : Kiedy zostajesz trafiony, oddajesz cios. Stosuje wszystkie twoje modyfikatory, ale twój wróg może tego uniknąć i zużywa wytrzymałość .
  • Szybkość ataku : skróć czas między atakami.
  • Critical Chance% : Obrażenia Bracket, które całkowicie ignorują Obronę .
  • Obrażenia krytyczne : Wspornik obrażeń, który dotyczy wszystkich wrogów, w tym celu . Twój wróg może tego uniknąć.
  • Obrona : Zablokuj 1 PŻ na 1 Obronę przed zwrotem ograniczenia / zmniejszenia.
  • Wampiryzm : Przywróć X% zdrowia z twoich ataków i kontr.
  • Unik : Kiedy go zdobędziesz, nie dostaniesz tego kosztem wytrzymałości.
  • Regen per sec : Przywróć zdrowie w czasie zarówno w walce, jak i poza nią.
  • Max HP : Dodaj do swojego maksymalnego HP
  • Magiczne HP : Dodaj tymczasowe HP na początku każdej walki. Należy sprawdzić dane szczegółowe.
  • HP dziennie : z Meadows. Nie wymaga wyjaśnienia.
  • Obrażenia odwetowe : Wrogowie otrzymują tę wartość obrażeń, gdy cię atakują. Należy sprawdzić dane szczegółowe.
  • Max Skeletons : Musi mieć więcej.
  • Jakość przywołania : Pozwól na pojawienie się silniejszych wersji szkieletów. Zobacz Bestiary [docs.google.com], aby zobaczyć ich statystyki.
  • Poziom szkieletu : Szkielet skaluje się jak potwory, ponieważ są potworami. Bez poziomów są niczym.

 

Rodzaje obrażeń

Obrażenia normalne: Obronne w stosunku 1 do 1 przed limitem i / lub malejącymi zwrotami. Def to statystyka, której wielu wrogów ma niewiele lub nie ma jej wcale (a czasami bardzo dużo), co powoduje dużą zmienność podczas walki z różnymi wrogami.

Magiczne obrażenia: zakres obrażeń, który ignoruje obronę. Nic więcej. Odbicie będzie nadal odzwierciedlać itp.

Obrażenia wszystkich: zakres obrażeń dodawany zarówno do celu, jak i do wszystkich innych wrogów na ekranie głównym.

Bardzo nieliczni przeciwnicy otrzymują od niej mniej (np. Szkielety) lub więcej (wrogowie typu rój) obrażeń. Niesprawdzony pojedynczy cel. Testowano z drugorzędnymi wrogami, na które w pełni wpływa Obrona, drastycznie zmniejszając jej użyteczność, szczególnie biorąc pod uwagę, że niektórzy wrogowie są na nią całkowicie odporni w późniejszych rozdziałach dzięki specjalnym zdolnościom.

Odwet: nie przetestowany przeze mnie. Na pierwszy rzut oka wydaje się być podobny do Damage All. Daj mi znać, jeśli to wiesz lub przetestowałeś.

Inne: Obrażenia od błyskawic, dystansu, "profity ataku" itp.: Nie wiem.

Wytrzymałość

Zilustrowany szarym paskiem podczas walki. Ma na celu zbalansowanie dużej szybkości ataku i uników.

Zaczyna się od 100, regeneruje 15 punktów na sekundę i zyskuje 10 punktów po trafieniu.
25 punktów wydaje się na ataki / kontrataki, a 10 punktów na unikanie trafienia.

Szybkość ataku

Dodaj razem prędkość ataku ze swojego sprzętu i płytek

Pomnóż przez podstawę, która wynosi (po zaokrągleniu) .6667 / sekundę dla wojownika. To jest 90 klatek.

Przykład przy 12% prędkości ataku: 0,66 * 1,12 = 0,74 ataku na sekundę

Sygnały nawigacyjne kumulują się wielokrotnie z wartością Gear + Tile.

Jest pewna rozbieżność, zobacz testy. [docs.google.com]
Błąd z mojej strony, zaokrąglenie, podłoga, punkty przerwania, ustawienie księżyca, nie wiem.

Walka ogólna

Priorytetyzacja (automatyczne namierzanie) wrogów jest losowa, ale niektórzy wrogowie, tacy jak skrzynie, są atakowani na końcu, tak samo jak na mimikach, chyba że najpierw zostaną zranieni.

Potwór skaluje swoje statystyki, takie jak HP i Siła, liniowo, a także niewielki procentowy bonus widoczny na ekranie ekspedycji. Przykład: 10 KM -> 20,2 KM -> 30,5 KM.

Siła to statystyka obrażeń potworów podlegająca pewnej losowości i szybkości ataku

Wiele potworów ma określoną ilość Regeneracji i / lub Uników

Mechanika: zrzuty przedmiotów, wagi kart
Przedmiot Drops

Wszystkie dane można znaleźć w Internecie, na wiki, w różnych arkuszach lub w moich towarzyszących arkuszach Beastiary [docs.google.com] .

Wyjaśnione na przykładzie. Wszystkie zanotowane wartości można zobaczyć w plikach gry i są testowane w dość rozsądnym stopniu [docs.google.com] .

Typy wartości dla przedmiotu testu: Ratwolf .

Szansa na przedmiot: 40%
Podwajaj zarówno wartość podziału karty / wyposażenia, jak i szansę na dodatkowe przedmioty powyżej minimum, jeśli takie istnieją.

Pozycja minimalna: 1
Oznacza to, że ten potwór zawsze upuści co najmniej 1 przedmiot, bez względu na wszystko.

Prawie wszyscy wrogowie mają co najmniej 1. Nawet Slimy. Niektóre, takie jak Komary, Gobliny i Ryboludzi, mają 0.

Jeśli grasz, przedmioty z wyposażenia łotrzyka są zamiast tego bombkami.

Pozycja Maksymalna: 2
Oznacza to, że ten potwór upuści do 2 przedmiotów na przypadek (przedmiot).

Wspólna wartość. Większość potworów ma 1 lub 2 jako maksymalny przedmiot

Średnia liczba przedmiotów zdobytych po zabiciu Ratwolfa: 1,4
Nie jest to rzeczywista wartość w grze, ale jest obliczana za pomocą wartości minimalnej i szansy na przedmiot dla każdego możliwego spadku nadwyżki.

Specyfika łupów

Niektóre potwory mają zwiększoną szansę na upuszczenie przedmiotów z określonymi afiksami.

Potwory mają „poziomy łupów”. [docs.google.com] Na przykład, nasz Ratwolf ma 2% szans na upuszczenie żółtego przedmiotu.

 

Waga i prawdopodobieństwo karty
Karty upuszczające potwory

Potwory mają statystykę zwaną Szansą na Przedmiot.
To określa (również), czy przedmiot będzie kartą, czy elementem wyposażenia

Niektóre potwory, takie jak Skrzynia (nie mylić z Mimikami), mają 100% szansy na przedmiot i nigdy nie upuszczą żadnej karty.

Podczas gdy książki, mają tylko 15% szansy na upuszczenie wyposażenia w zależności od przedmiotu. Są oczywistym dobrym źródłem Kart, jeśli możesz je wydajnie hodować.

Przy 15-25 wypadających przedmiotach z 50% szansą na przedmioty, Frog King ma najwyższą możliwą łączną szansę na wypadnięcie kart w grze.

Wagi i prawdopodobieństwo kart

Karty są ważone względem siebie na zasadzie „dużej puli”. Kategorie nie odgrywają żadnej roli.

W praktyce oznacza to, że włożenie karty o dużej wadze, na przykład karty Wilderness, zmniejsza szanse na dobranie wszystkich innych kart, które umieściłeś w swojej talii.

Przykładami kart o dużej wadze są Suburb, które mają wagę 18, podczas gdy karta o małej wadze to Oblivion, który ma wagę tylko 2.

Wagi nie powinny być mylone przez prawdopodobieństwo. Na przykład talia składająca się tylko z Przedmieść i Zapomnienia miałaby 10% szans na wylosowanie, podczas gdy Przedmieścia miałyby 90%.

W prostej matematyce dodajesz całkowitą wagę wybranych kart, aby uzyskać całkowitą wagę.
Następnie podziel wagę jednej karty przez tę całkowitą wagę.

Ponownie z powyższym przykładem: całkowita waga 20. 2/20 równa się 0,10, czyli 10% na Oblivion.

Cała talia jest używana za każdym razem, ale 20% kart jest losowo usuwanych podczas tasowania.

Dlaczego nie otrzymuję * włóż kartę tutaj *

Zapoznaj się z powyższym, gdzie wspomniałem, że pewien% kart jest usuwany z każdego tasowania. Według niesprawdzonej teorii, każda karta o małej wadze jest bardziej podatna na przecięcie.

Źródła

Wyjaśnione [imgur.com] przez twórców tutaj + zobacz link na początku do moich arkuszy testowych i wyników.

Mechanika: informacje, profity, modyfikacje
Cechy bossa (atuty)

Zabicie potwora nagrodzi cię wyborem cechy lub zasobów.

Wybieraj ostrożnie, ponieważ nie możesz wrócić, a cecha na zawsze sprawi, że twoje stare cechy będą mniej prawdopodobne na wyższym poziomie, nawet te naprawdę dobre, na których musisz zbudować swoją postać.

Po prostu wybierz zasoby, jeśli nie chcesz cechy.

Maksymalnie 3 wybrane profity boss. Nie jestem pewien, jak to działa z czwartym bossem, który upuszcza profity od wszystkich bossów, prawdopodobnie dając ci kolejną szansę na utracone profity.

Modowanie

Variables.ini to plik zawierający większość ustawień gry, takich jak prędkość ruchu i statystyki wroga. Nie polecam, zepsuje rzeczy, może twoja gra, proponuję robienie kopii zapasowych, ale tak jest. Może być również przydatne do sprawdzenia, czy jakiekolwiek informacje są nieaktualne.

Rzeczy, które nie pasują nigdzie indziej
  • Ścieżki składają się z 34 pól.
  • Bossowie pojawiają się w X ilości płytek, które muszę policzyć, ale jeśli wiesz, daj mi znać, proszę.
  • Zero kamienia milowego (złota karta) sprawia, że kafelki w pobliżu są słabsze i odwrotnie, zwróć uwagę na premię w bitwie, która pojawia się tam, gdzie pojawia się duch i inne obszary.
  • Zdobyte doświadczenie jest obliczane jako podstawowe PD z potworów + 3 za każdego dodatkowego potwora. Misje nie wpływają na PD. Przykład: Zabicie pierwszego szlamu (4 podstawowe PD) w 3 szlamowych bitwach - 10 PD, drugiego śluzu 7 PD i trzeciego 4xp.
  • PD za potwory są zwykle równe 4 poziomowi przedmiotu potwora.
  • Dodatkowa sztuczka z potworami: celowo utrzymując niskie obrażenia, możesz przeciągać walki, aby zabić czas i sprawić, że pojawi się więcej potworów.
  • Jeśli korzystasz z aplikacji, która maksymalizuje Twoje okna (na przykład Borderless Gaming), możesz kontynuować grę po naciśnięciu alt-tab.
Tajniki
Ukryte spotkanie z wieloma bossami: Najpierw połącz 6 kafelków zapewniających obszar działania, takich jak Krwawy Gaj, Głodne Gaje, Księgarnia, Opuszczona księgarnia itp.

Spowoduje to pojawienie się iskier na kafelku poddanym działaniu tych 6 aur.

Rzuć Oblivion na jeden z tych kafelków.

Nagrodą za wygraną jest przejście do menu głównego.

Walka z oślizgłą istotą: wypełnij całą swoją ścieżkę bagnami.

Wtedy pojawi się zielona istota.

Nagroda to cała masa kart.

Można powtórzyć za pomocą zapomnienia.

pytania
Po prostu o to pytam

Czy Nekromanci zyskują HP z Arsenału, kiedy ich Skellies zabijają?

Czy szkło powiększające działa na łotrzyka? Prawie pewne, że nie, ale nie zostało przetestowane empirycznie.

Wygląda na to, że zwierzaki nekromanty nie mają żadnego skalowania ze statystyk bohaterów, ale nie testowałem tego i trochę się zastanawiam, czy to prawda.

Jaki jest mechanizm zemsty?

Różne specjalne profity do obrażeń?

W jaki sposób łotrzyk z dwiema broniami korzysta ze wszystkich obrażeń i obrażeń magicznych (wydaje się, że są one jednorazowe) i jak współdziałają ze specjalnymi atutami obrażeń?

Co odzwierciedla Lustro, jeśli cokolwiek poza obrażeniami magicznymi zadanymi przez Licza i Księgi? Czy naprawdę „odbija” błyskawicę poniżej 100%? Zakładam, że tak, ale nie ma zachęty.

Profit 60% dystansowy odzwierciedla spalonych i łuczników, ale cokolwiek innego?

Ile płytek należy umieścić między poszczególnymi bossami lub mini-bossami? Zakładam, że wszystkie czasy mają tę samą wartość 1, ale nie jestem pewien.