Dyson Sphere Program Podstawowe i zaawansowane zagadnienia matematyczne dotyczące zasilania / produkcji

Dyson Sphere Program Podstawowe i zaawansowane zagadnienia matematyczne dotyczące zasilania / produkcji spotkałem trochę ... - ehhh matematyka dla was, więc nie musicie planować linii produkcyjnych i elektrowni,
Postaram się to aktualizować, mam nadzieję, że mogę pomóc 🙂
Wprowadzenie
Ten przewodnik jest przeznaczony głównie dla początkujących lub osób, które są zbyt leniwe, aby wykonywać czynności matematyczne w tej grze, jeśli podoba Ci się ten przewodnik lub masz pomysły na dodanie treści lub poprawek do zrobienia, zostaw komentarz.

liczby w tym przewodniku mogą ulec zmianie w nadchodzących aktualizacjach i wszystkie są oparte na podstawowej produkcji i wykorzystaniu zasobów (bez żadnych aktualizacji drzewa technologicznego, które zmieniają te liczby)

w każdym razie

Postaram się aktualizować ten przewodnik.

ta wersja poradnika jest aktualna dla wersji gry: 0.6.16.5780

doceniam każde wsparcie,

baw się dobrze 🙂

PS: w tej grze dostępny jest kalkulator, w którym możesz obliczyć i zaplanować linie produkcyjne:

https://calc.dsp-wiki.com

! uwaga, jest nadal w wersji beta i jeszcze nie ukończona!

(Krótkie) terminy, których używam w tym przewodniku
- TPS = elektrociepłownia (e)

- AM / AMs = Maszyny montażowe

- Laboratorium = Laboratorium macierzy

- Miner (s) = Maszyna (y) górnicza (e)

- Power Pole (s) / PPole (s) = Tesla Tower (s)

- MFPS = Mini Fusion Power Station

Ogólne porady i wskazówki
# 1 Możesz zmienić swój Splitter, naciskając klawisz w maksymalnie 3 różnych formach

# 2 Możesz łączyć elektrociepłownie bezpośrednio z sortownikami zamiast używać pasów przez cały czas

# 3 zbuduj główną linię autobusową wokół równika swojej planety, aby nie musieć martwić się o zmiany siatki i uzyskać zasoby z dowolnego miejsca w dowolne miejsce (możesz zobaczyć równik oznaczony jako gruba zielona linia na siatce budynków - nie myl tego z oś północna / południowa, po prostu dwukrotnie sprawdź widok planety)

# 3,5 buduj linie produkcyjne zawsze na wschód <--> zachód i tylko linię dostaw z północy <--> południowej

# 4 Spróbuj wcześnie zautomatyzować sortowniki / pasy / fundamenty / słupki zasilające, aby zawsze mieć ich dość i nie martwić się o ich ręczne wykonanie

# 5 Ziarno mapy 0000 0001 to bardzo dobra mapa początkowa z wieloma różnymi zasobami wokół miejsca lądowania

# 6 może wydaje się oczywiste, ale pamiętaj, że magnesy (których potrzebujesz od początku do połowy gry) są bezpośrednio wytwarzane z rudy żelaza, a NIE z już wytopionych wlewków, kosztowało mnie to dużo czasu, zapominając o tym. ..

# 7 Zawsze umieszczaj Magazyn po każdej linii montażowej, aby taśma przechodziła "przez" pojemnik do przechowywania, więc w przypadku, gdy coś zatrzyma dalszą produkcję, którą kontynuujesz i pozostawi niektóre przedmioty do ręcznego wytwarzania, zawsze jest to przydatne

# 8 Umieść jedną maszynę górniczą tylko w celu wydobywania węgla i umieść ją w magazynie, aby zawsze mieć wystarczającą ilość paliwa dla swojego mecha, Węgiel jest AFAIK najbardziej wydajnym paliwem dla mecha, nie dlatego, że szybkość regeneracji jest świetna, ale kumuluje do 100 jednostek w twoim ekwipunku, więc na razie bije każde inne paliwo

# 9 Możesz budować pasy zawsze nad wodą, ale nic więcej (bez fundamentu)

# 10 Możesz umieścić jeden budynek produkcyjny, ustawić recepturę, a następnie skopiować budynek, aby przepis był już ustawiony i gotowy, zamiast ustawiać go ręcznie lub kopiować i wklejać przepis

# 11 Możesz budować krótkie mosty pasowe za pomocą rozdzielaczy lub szybko podnosić pasy bez marnowania dużo miejsca:

# 12 Matrix Labs do badań wykorzystuje 20 Blue Matrixes / m i 10 Red Matrixes / m

# 13 Możesz sprawić, że połączenia paska będą wyglądać bardziej schludnie, dodając jeszcze jedną część paska z tyłu w następujący sposób:
przed:
po:
# 14 CTRL + lewy przycisk myszy na pustym miejscu w ekwipunku, posortuje ekwipunek

# 15 Wykorzystuj turbiny wiatrowe jako linie energetyczne na duże odległości, dzięki czemu uzyskasz jeszcze więcej mocy tylko poprzez jej transport!

# 16 Przytrzymaj Shift, aby ustawić górników bardziej precyzyjnie i obracać się pod każdym kątem zamiast tylko o 90 °

Informacje ogólne i wskaźniki spalania paliwa
-i wiem, budynki mają pobór mocy w stanie spoczynku, ale ze względu na nieco łatwiejszy przewodnik odłożę to na bok, ponieważ zużycie energii roboczej jest tutaj ważne.

- Każdy materiał / TPS jest zawsze mierzony dokładnie dla 1 elektrociepłowni @ 100% mocy i węgla zasilanego, chociaż zaleca się zamienić węgiel w grafit przed spaleniem, nie zmienia to wyniku produkcji energii, ALE można włożyć trochę grafit na boku, ponieważ jest lepszym paliwem do mechów.
Dlaczego to nie zmienia wyniku? pali się dłużej niż 2 węgle! - tak, wiem, ale nadwyżka, jaką z tego uzyskasz, zostanie w pierwszej kolejności skonsumowana przez maszyny, które ją wytwarzają, więc ostatecznie pozostaje taka sama.

- możesz zasilić 6 TPS jednym pełnym pasem węgla przy 100% wytwarzaniu mocy

- 1 Thermal Powerstation zużywa 1 węgiel na sekundę (lub 60 / m) przy 100% zużycia i skaluje się w dół o około 0,25 sekundy na każde 25% mniejsze zużycie, więc miej to na uwadze, jeśli nie używasz całej mocy, aby NIE łączyć się więcej elektrowni na pas

- Mówiąc ogólnie, statystyka " Fuel Chamber Gen. " mnoży regenerację mocy paliwa, ujemną lub dodatnią, ALE wpływa to tylko na komorę paliwową twojego mecha, NIE TPS .

-Efektywność energetyczna TPS wynosi 80%, co oznacza, że np. Spalając węgiel otrzymujemy 2,70 * 0,8 = 2,16 MJ. J / s = W, moc TPS to to samo 2,16 MW, więc szybkość spalania węgla wynosi 2,16 / 2,16 = 1 / s.
Ponieważ efektywność energetyczna jest cechą TPS, a nie paliwa - dla uproszczenia możemy użyć „surowej” wartości energetycznej węgla do obliczenia szybkości spalania innego paliwa, np. Dla grafitu wynosi ona 6,3 / 2,7 = 2,33 (3) / s.

tutaj lista wszystkich rodzajów paliw wraz z ich czasami spalania w TPS w kolejności od najkrótszego do najdłuższego:

# 1 Nanorurki węglowe -> Czas spalania: 0,03s -> 1928,571429 szt./m

# 2 Grafen -> Czas spalania 0,04s -> 1687,5 szt./m

# 3 Paliwo roślinne -> Czas spalania 0,19s -> 324 szt./m

# 4 Diamenty -> Czas palenia 0,33s -> 180 sztuk / m

# 5 Log -> Czas spalania 0,56s -> 108 szt./m

# 6 Kryształ organiczny -> Czas palenia 0,67 s -> 90 sztuk / m

# 7 Ruda węgla -> Czas spalania 1 s -> 60 sztuk / m to nasza standardowa jednostka miary

# 8 Ropa naftowa -> Czas spalania 1,48s -> 40,5 szt./m

# 9 Olej rafinowany -> Czas spalania 1,63s -> 36,81 (81) szt./m

# 10 Ognisty lód -> Czas palenia 1,78 s -> 33,75 szt./m

# 11 Grafit energetyczny -> Czas palenia 2,33s -> ~ 25,71 szt./m

# 12 Wodór -> Czas spalania 2,96s -> 20,25 szt./m

# 13 Deuter -> Czas spalania 2,96s -> 20,25 szt./m

# 14 Pręt paliwa wodorowego -> Czas spalania 14,81s -> 4,05 szt./m

# 15 Pręt paliwowy deuteronu -> Czas spalania 222,22s -> 0,27 szt./m

16 Pręt paliwowy antymaterii -> Czas spalania 2777,78s -> 0,0216 szt./m

 

Matematyka dotycząca sieci elektroenergetycznej i elektrociepłowni
Edycja: Ze względu na kompletny przewodnik dodałem wszystkie maszyny, chociaż nigdy nie będziesz używać niektórych z tych maszyn bez zaawansowanej produkcji energii.

- 1 piec hutniczy wykorzystuje 360 kW, więc można podłączyć 6 hut / 1 TPS, który wytwarza 2,16 MW

- 1 Sorter Mk.I zużywa 18 kW -> 120 / TPS

- 1 Sorter Mk.II zużywa 36 kW -> 60 / TPS

- 1 Sorter Mk.III zużywa 72 kW -> 30 / TPS

- 1 maszyna montażowa Mk.I wykorzystuje 270kW -> 8 / TPS

- 1 maszyna montażowa Mk.II wykorzystuje 480 kW -> 4,5 / TPS

- 1 maszyna montażowa Mk.III zużywa 780 kW -> ~ 2,5 / TPS (2,7692307692307)

- 1 maszyna górnicza wykorzystuje 420kW -> ~ 5 / TPS (dla OCD ppl: 5,1428571428571 / TPS)

- 1 Matrix Lab zużywa 480 kW -> 4,5 / TPS

- 1 Wireless Power Tower zużywa 90 kW mocy w stanie spoczynku (ładowanie Mecha odbywa się tylko tymczasowo
nie ma to większego znaczenia) -> 24 / TPS

- 1 pompa wodna zużywa 300 kW -> 7,2 / TPS

- 1 ekstraktor oleju zużywa 840 kW -> ~ 2,5 / TPS (2,5714285714285 / TPS)

- 1 Rafineria ropy naftowej zużywa 960 kW -> 2,25 / TPS

- 1 eżektor EM-Rail zużywa 1,2MW -> 1,8 / TPS

- 1 frakcjonator zużywa 720 kW -> 3 / TPS

- 1 Zakład Chemiczny zużywa 720 kW -> 3 / TPS

- 1 Miniaturowy Zderzacz Cząstek zużywa 12 MW -> 0,18 / TPS lub więcej, aby powiedzieć: potrzebujesz ~ 6 TPS / Zderzacz

- 1 pionowy silos z wyrzutnią zużywa 18 MW -> 0,12 / TPS lub ~ 9 TPS / silos

 

Sieć energetyczna z mocą termojądrową
- Każda rzecz / MFPS jest zawsze mierzona dokładnie dla 1 Mini Fusion Power Station @ 100% mocy

- 1 piec do wytapiania zużywa 360 kW, więc można podłączyć 25 hut / 1 urządzenie wielofunkcyjne, które wytwarza 9 MW

- 1 Sorter Mk.I używa 18 kW -> 500 / MFPS

- 1 Sorter Mk.II zużywa 36 kW -> 250 / MFPS

- 1 Sorter Mk.III zużywa 72 kW -> 125 / MFPS

- 1 maszyna montażowa Mk.I wykorzystuje 270 kW -> 33,3 / MFPS

- 1 maszyna montażowa Mk.II wykorzystuje 480 kW -> 18,75 / MFPS

- 1 maszyna montażowa Mk.III wykorzystuje 780 kW -> ~ 11,5 / MFPS (11,538461538461 / MFPS)

- 1 maszyna górnicza wykorzystuje 420 kW -> ~ 21,4 / MFPS (21,428571428571 / MFPS)

- 1 Matrix Lab wykorzystuje 480 kW -> 18,75 / MFPS

- 1 Wireless Power Tower zużywa 90 kW mocy w stanie spoczynku (ładowanie Mecha odbywa się tylko tymczasowo
nie ma to większego znaczenia) -> 100 / MFPS

- 1 Pompa wodna zużywa 300 kW -> 30 / MFPS

- 1 ekstraktor oleju zużywa 840 kW -> ~ 10,7 / MFPS (10,714285714285 / MFPS)

- 1 Rafineria ropy naftowej zużywa 960 kW -> ~ 9 / MFPS (9,375 / MFPS)

- 1 eżektor EM-Rail wykorzystuje 1,2MW -> 7,5 / MFPS

- 1 frakcjonator wykorzystuje 720 kW -> 12,5 / MFPS

- 1 Zakład Chemiczny wykorzystuje 720 kW -> 12,5 / MFPS

- 1 miniaturowy zderzacz cząstek zużywa 12 MW -> 0,75 / MFPS lub więcej, aby powiedzieć: potrzebujesz ~ 1,3 MFPS / zderzacz

- 1 pionowy silos z wyrzutnią zużywa 18 MW -> 0,5 / MFPS lub 2 MFPS / silos

Zasilanie z panelu słonecznego
tutaj przeprowadziłem mały eksperyment, więc jeśli umieścisz 1 linię paneli słonecznych wokół równika planety, będzie on wytwarzał przez cały czas ~ 83 MW, więc drugi rząd wytworzy kolejne 83 MW, oczywiście działa to tylko z tą planetą i ale możesz to potraktować jako przybliżoną wskazówkę, gdy robisz to samo.

przy okazji okrążenie równika kosztowało mnie około 320 paneli słonecznych

Oto statystyki planety, więc masz jej zdjęcie:

Zwróć szczególną uwagę na współczynnik energii słonecznej i nachylenie osiowe, ponieważ ma to wpływ na wytwarzanie energii przez panele słoneczne

Linia produkcyjna Math Stuff z pasami Mk.I.
Jak zapewne wiesz, pas Mk.I może przewozić 6 sztuk / s lub 360 / m, zakładam, że wszystkie paski są na maksymalnej pojemności, to jest podstawowy numer, z którym tutaj pracuję, może zrobię aktualizację przewodnika z Pasy Mk.II lub III.

Inną rzeczą jest to, że maszyny montażowe Mk.I mają tylko prędkość produkcyjną x0,75, ale nadal zalecam budowanie linii montażowych tak, jak masz prędkość x1, ponieważ wkrótce otrzymasz maszyny montażowe Mk.II, więc możesz je łatwo ulepszyć bez konieczności usuwania wielu maszyn i marnowania miejsca i zasobów w pierwszej kolejności, a nie będziesz zdezorientowany, ponieważ musisz obliczyć te przepisy, ponieważ wszystkie przepisy są oparte na szybkości x1.

Sortowniki są nieco wyjątkowe, możesz łączyć sortowniki o szerokości do 3 kwadratów, ale pamiętaj, że musisz zmniejszyć ich prędkość o połowę na kwadrat, który podróżują, na przykład sortownik Mk.I to 1,5 Trips / Square / s, a Mk.II wynosi 3T / S / s, jeśli teraz połączysz Mk.I z odległością 1 kwadratu, a Mk.II z odległością 2 kwadratów, będą działać równie szybko.

1 węzeł zasobów dostarcza 33 elementy / m wydobycia w górniku

1 taśma to 360 szt./m wydajności

- Pas Mk.I -> 360 szt./m (6 / s) -> ~ 11 węzłów zasobów objętych pełnym pasem
- Pas Mk.II -> 720 szt./m (12 / s) -> ~ 22 Węzły zasobów objętych pełnym pasem
- Pas Mk.III -> 1800 szt./m (30 / s) -> ~ 55 Węzłów zasobów objętych pełnym pasem

- Maszyna montażowa Mk.I x0,75 Prędkość produkcji
- Maszyna montażowa Mk.II x1 Prędkość produkcji
- Maszyna montażowa Mk.III x1,5 Prędkość produkcji

- Mk.I Sorter 1.5 Trips / Square / s
- Mk.II Sorter 3 wycieczki / plac / s
- Mk.II Sorter 6 wycieczek / plac / w

(dla ludzi, którzy sami chcą zrobić trochę matematyki)

- do wytapiania żelazo / miedź / kamień do wlewków potrzebujesz 6 hut / pasów

- 1 magnes na pasek -> 1 pas rudy żelaza -> 9 hut

- 1 taśma szklana -> 2 pasy rudy kamienia -> 12 hut

- 1 pasowe cewki magnetyczne -> 1 magnes na pasek + 0,5 pasów wlewek miedziany -> 3 rano

- Płytki drukowane z 1 paskiem -> 0,5 taśmy miedzianej sztabki + 1 sztabka żelaza na taśmie -> 3 rano

- 1 taśma stalowa -> 3 pasy sztabki żelaza -> 18 hut

- 1 pasek Zębatka -> 1 sztabka żelaza na taśmie -> 6 rano

- 1 pas Pasy Mk.I -> 0.66 pasowy sztabka żelaza + 0,33 pas Przekładnia -> 2 AMs

- 1 pasowy Sorter Mk.I -> 1 pasek sztabki żelaza + Płytka z 1 paskiem -> 6 rano

- Silnik elektryczny 1 pasowy -> 2 pasy Iron Ingot + 1 przekładnia pasowa + Cewka magnetyczna paska -> 12 rano

- 1 pas Pryzmat -> 1,5 taśmy szklanej -> 6 rano

- 1 pasowy wzbudnik plazmy -> 4 pasy Cewka magnetyczna + Pryzmat z 2 paskami -> 12 rano

- 1 taśma składnik mikrokrystaliczny -> 2 pasy High Purity Silicon + Sztabka miedziana z 1 pasem -> 12 rano

- 1 procesor taśmowy -> 2 pasy Płytki drukowane + 2 pasy Komponent mikrokrystaliczny -> 18 AMs

- 1 pasowe Żagle Solarne -> 0,5 Grafen pasowy + 0,5 Belt Photon Combiner -> 12 AMs

Przetwarzanie oleju
Ponieważ Oil to trochę temat sam w sobie, stworzyłem dla niego dodatkową sekcję:

- Aby napełnić pasek Mk.I olejem, potrzebujesz 6 oleju / s / = 360 / m

- Pas wejściowy 1 z Ropa naftowa -> otrzymujesz 1 pas Rafinowany olej +
0,5 Pasy lub 180 / m Wodór -> produkowany w 12 rafineriach

- Aby skorzystać z Olej rafinowany do produkcji energii potrzeba około ~ 9,5 TPS (9,729729 ...) na pas oleju rafinowanego

- Aby skorzystać z Wodór do produkcji energii potrzebujesz ~ 17,5 TPS (17 777 ...) na pas wodoru

Linia produkcyjna z pasami Mk.II
Utrzymując to w prosty sposób, wystarczy podwoić liczbę w sekcji Mk.I, ponieważ Pasy Mk.II są dwa razy szybsze niż Mk.I

 

FAQ
P: Dlaczego nie powinienem używać ropy naftowej / rafinowanego oleju / wodoru do produkcji energii?

Odp .: ponieważ potrzebujesz go do późniejszych procesów produkcyjnych, a także do czerwonej matrycy
produkcja

P: Na jakim ziarnie mapy grasz?

A: 0000 0001 (uwaga: zajrzyj do rozdziału o panelach słonecznych w poradniku;)

P: Dlaczego usunąłeś mój komentarz?

Odp .: jeśli dałeś mi coś do poprawienia w tym przewodniku, usunę komentarz dla wyjaśnienia, aby inni użytkownicy, którzy przeczytają to później, nie byli zdezorientowani 🙂

 

Kredyty
Wielkie dzięki

Fury Fairy

do rozwiązywania niektórych problemów matematycznych: P.