Dyson Sphere Program poradnik Jak wcześnie wydobyć z oleju najwięcej energii (z matematyką)
Dowiesz się również, ile rafinerii i elektrowni jest wymagane do skonfigurowania podstawowych, wydajnych konfiguracji.
W poniższych sekcjach nakreślę, jakiego rodzaju energii można się spodziewać po ropie na różnych etapach przetwarzania, jakich budynków będziesz potrzebować, aby z niej skorzystać, a kiedy w ogóle nie warto inwestować w przetwórstwo lub ropę w ogóle się pali.
Rafinacja oleju daje nam wodór i olej rafinowany. Jeśli zdecydujemy się spalić oba, da nam to 13,44 MW. Musimy jednak wykorzystać 4 rafinerie, aby przerobić całą tę ropę, a one wymagają dość dużej mocy do działania. Tak więc, jeśli odejmiemy koszty operacyjne, otrzymamy 9,6 MW netto. Znacznie lepiej, około 50% poprawa w stosunku do samego spalania ropy naftowej. Czy możemy zrobić jeszcze lepiej?
Spróbujmy złamać. Daje nam to dodatkowe 50% wodoru i trochę grafitu, ale kosztuje nas przy tym trochę rafinowanego oleju. Musimy również dodać 2 kolejne rafinerie, aby go przetworzyć. Czy więc faktycznie zyskujemy więcej energii? Tak. Ile? Po odjęciu kosztów operacyjnych (6 rafinerii) otrzymujemy netto 11,64 MW mocy. Pod warunkiem, że spalisz wszystko, co wyprodukujesz. To około 21% poprawa w stosunku do przerobu ropy. Niewiele, ale to zawsze coś. Ty decydujesz, czy chcesz poświęcić dodatkowy czas na budowę, aby uzyskać dodatkowe 20%. Ja bym.
Ostatnim krokiem do uzyskania faktycznej wytworzonej energii netto jest odjęcie kosztów eksploatacji pomp olejowych. Nie uwzględniłem tego w obliczeniach, ponieważ ilość pomp zależy od ilości używanych gejzerów. Możesz to zrobić samodzielnie, w zależności od konfiguracji. Nie uwzględniłem również kosztu mocy sorterów, ponieważ wymagają one tak mało energii, że nie ma to znaczenia . Zużywają tylko 0,018 MW każdy i spędzają większość czasu również w stanie bezczynności, co stanowi średnio mniej niż jedną dziesiątą MW dla konfiguracji opisanej powyżej.
Czy więc powinieneś przetworzyć olej przed spaleniem? Tak, powinieneś. Możesz także zrobić crack dla trochę więcej na wierzchu.
Chodźmy z tym samym 120 olejem / min. W takim przypadku po frackowaniu otrzymasz:
- 90 wodoru / min
- 30 grafitu / min
- 90 Rafinowanego Oleju / min
Jeśli chcesz mieć możliwość spalenia 100% każdego zasobu przy obciążeniu 100% mocy, będziesz potrzebować następującej liczby roślin termalnych:
- 5 instalacji wodoru
- 2 rośliny na grafit
- 3 rośliny rafinowanego oleju
Czyli w sumie 10 roślin. Warto jednak zaznaczyć, że nie wszystkie z tych roślin będą pracować cały czas. Na przykład: faktycznie potrzebujesz 4,44 elektrowni, aby spalić cały ten wodór, jednak nie możesz zbudować 0,44 elektrowni, więc dodajesz dodatkową, aby mogła spalić nadmiar. Tak jest w przypadku każdego z nich. Zawsze możesz upuścić ostatnią roślinę i po prostu zbudować odpowiednio 4,1,3 roślin, w ten sposób uzyskasz stałą produkcję energii, ale w rezultacie będzie ona niższa. Będziesz także narażony na ryzyko zatkania całej sieci energetycznej, ponieważ nie możesz poradzić sobie ze wszystkimi produktami ubocznymi.
Moja osobista rada, jak sobie z tym poradzić, polega na dodaniu dodatkowych roślin i utworzeniu buforów magazynowych między zakładami a rafineriami produkującymi produkty. Pozwoli ci to poradzić sobie z nadmiarem zasobów, gdy nie wykorzystujesz 100% mocy, i pozwoli ci osiągnąć teoretyczną maksymalną produkcję energii dzięki wykorzystaniu wspomnianej rezerwy. Zmniejszy to również ilość czynności konserwacyjnych, które musisz wykonać, ponieważ nie będziesz musiał martwić się o pozbycie się nadmiaru materiałów, które mogą zatrzymać cały łańcuch produkcyjny.
Tym razem uwzględniłem koszt energii pompy olejowej, 1 pompa przy 840 kW:
Przypadek 1 : 1 olej / s (60 / min)
Potrzebujesz 2 rafinerii do przetwarzania i 1 do krakingu, wszystkie są w 100% wydajne). Jest to najmniejsza ilość ropy, jaką można wpompować do układu energetycznego z krakowaniem, aby wszystkie rafinerie działały ze 100% wydajnością.
- Surowy: 3,2 MW
- Przetworzony: 3,96 MW
- Pękanie: 4,98 MW
Przypadek 2 : 0,5 oleju / s (30 / min)
Potrzebujesz 1 rafinerii do przetwarzania i 1 do krakowania, jednak ta jedna będzie pracować tylko przez 50% czasu, ponieważ nie możesz dostarczyć wystarczającej ilości wodoru za pomocą tej małej ilości oleju.
- Surowy: 1,6 MW
- Przetworzony: 1,59 MW
- Pękanie: 2,04 MW (średnio w praktyce będzie się bardzo wahać, ponieważ ostatnia rafineria działa tylko w 50% przypadków, nie polecam !!).
Wydaje się, że 30 ropy na sekundę to punkt, w którym przestaje mieć znaczenie, czy ropę się pali, czy w jakikolwiek sposób ją przerabia. Należy jednak pamiętać, że 30 oleju / s nie wystarczy, aby prawidłowo zasilić nawet jedną elektrownię cieplną spójnymi zasobami przy 100% obciążeniu, więc i tak nie należy tego robić. Nie polecam również przetwarzania oleju, jeśli nie masz co najmniej 1 źródła oleju / s, po prostu nie będziesz miał wystarczającej ilości soku, aby wesprzeć wszystkie elektrownie.
Wybrałem 2 oleje / oleje, ponieważ jest to całkiem dobra liczba do pracy w celach budowlanych, a także zapewnia dobry i stały strumień paliwa. 1,5 też może działać, jednak będziesz miał problem z dostarczeniem wystarczającej ilości grafitu dla pojedynczej instalacji termicznej, więc w tym przypadku radziłbym nie robić pęknięć i po prostu trzymać się podstawowej obróbki.
Więc jaki jest wniosek?
- Jeśli możesz dostarczyć około 2 oleju / s, idź do krakowania.
- Jeśli możesz dostarczyć około 1-1,5 oleju / s, trzymaj się podstawowego przetwarzania
- Jeśli nie możesz dostarczyć nawet 1 oleju / s, w ogóle nie spalaj oleju.
- Ogólnie rzecz biorąc, im więcej oleju włożysz do zestawu, tym będzie wydajniejszy. Więc faktycznie warto dolać nawet więcej niż 2 oleje / s, jeśli możesz zrobić pełny pas 6 olejów / s, to idź!
Podziękowania dla GMC, który jest OP.