Evil Genius 2 World Domination poradnik hard mode

Na razie przewodnik służy tylko jako depozyt różnych wskazówek i sztuczek, aby pomóc graczom jak najlepiej wykorzystać wczesne etapy trybu trudnego, co znacznie ułatwia późniejsze etapy. Ostatecznie informacje zostaną uporządkowane w bardziej odpowiedni przewodnik i będą zawierać wyczerpujące informacje dotyczące opanowania Evil Genius 2 w trybie trudnym.
WPROWADZENIE
To jest w toku. Na razie rzucam tu tylko wskazówki i triki, opierając się na moim doświadczeniu z Evil Genius 2 i jest to prequel. Chociaż nie zawsze tak jest, uważam, że te dwie gry są bardzo podobne pod względem mechanicznym i że te same wskazówki z oryginalnej gry mają zastosowanie na wiele sposobów. Jednak wiele informacji tutaj jest obecnie opartych na moich trudnych rozgrywkach w Evil Genius 2, chociaż niektóre z nich mogą być przypuszczeniami z wcześniejszych doświadczeń.
PODSTAWY
Znaczna część gry jest zamknięta za głównymi zadaniami. Po ukończeniu głównego zadania sytuacja szybko się rozwija. Na szczęście, jeśli poświęcisz trochę czasu, dojdziesz do punktu, w którym zbilansujesz swoje dochody i ogrzewasz się w nieskończoność przed ukończeniem następnej misji, dając ci mnóstwo czasu na budowanie / rekrutację / badania i przygotowanie do następnego etapu.
PLANOWANIE WSTĘPNEJ BAZY
Po pierwsze, przyzwyczaj się do idei, że Twoja baza będzie stale ewoluować. Będziesz budować, poruszać się i niszczyć sporo, odblokowując dodatkowe warstwy skał, podłogi i technologie.

OGÓLNE WSKAZÓWKI DOTYCZĄCE KONSTRUKCJI
Nie zawsze warto budować duże, jednoosobowe pomieszczenia z dużą ilością ciasno upakowanego sprzętu. Pożary mogą się dość łatwo rozprzestrzeniać, więc warto pamiętać o punktach przełamania (punktach, które będą powstrzymywać i przerywać rozprzestrzenianie się, jak ściany). Szczególnie elektrownie powinny zostać rozbite i rozmieszczone wokół bazy. Zwykle buduję je w grupach po 4-5 osób.

Zbuduj w razie potrzeby. Nie przejmuj się planowaniem idealnej bazy, dopóki nie odblokujesz wszystkich warstw skał i schodów.

BUFORY I KANAŁY TYLNE
Krótko mówiąc, bufor to poszerzona strefa wejściowa, która ma za zadanie odstraszać intruzów za pomocą pułapek, a także dać tobie i twoim sługom więcej czasu na rozprawienie się z nimi, zanim dotrą do właściwej bazy. Twoja operacja osłonowa jest technicznie również obszarem buforowym, nad którym w końcu uzyskasz pełną kontrolę, więc rozważ to również.

Z drugiej strony kanał tylny to bezpośrednia ścieżka z HeliPada do właściwej bazy. Im jest to krótsze, tym szybciej twoi sługusy zbudują twoją bazę i wyruszą na plany.

Na powyższym obrazku jest naprawdę podstawowa konfiguracja bufora i kanału zwrotnego, której używam jako demonstracji na Montañas Gemelas.

Cały obszar po prawej stronie to obszar buforowy. Idealnie byłoby, gdybyś chciał, aby ten obszar zawijał się wiele razy jak labirynt i dodawał pułapki, aby wyrzucić intruzów, zanim jeszcze dotrą do mostu przed twoją bazą. Możesz skorzystać z 2 szerokich korytarzy, aby lepiej wykorzystać przestrzeń, z którą musisz pracować, ale w większości przypadków nie będziesz w stanie użyć pułapek ani drzwi. Aby to zrównoważyć, możesz utworzyć wiele wąskich punktów (doda ekrany do zilustrowania w przyszłości), otwierając korytarze na 4 szerokości, planując pułapki, a następnie powracając do szerokości 2. Tutaj możesz być naprawdę kreatywny przy swoich projektach i wyczarowywać wszelkiego rodzaju przebiegłe sposoby radzenia sobie z nieznośnymi intruzami. Możesz nawet włączyć schody i przeciągnąć je przez kilka pięter pułapek, zanim zdążą kiedykolwiek dotrzeć do mostu. Co prowadzi mnie do wad używania bufora.

Głównym problemem związanym z buforami jest to, że nie tylko zwiększają one odległość, jaką intruzi będą musieli przejść, aby dostać się do towarów, ale także twoi stwory będą musiały przejść tę rękawicę. W tej kwestii najważniejsi są lokaje. Twoi naukowcy, strażnicy i podstawowe stwory będą głównie przemieszczać się między twoją bazą a HeliPadem. Strażnicy skierują się w stronę wejścia tylko wtedy, gdy zostaną ostrzeżeni o intruzie. Podstawowe stwory zrobią to samo, ale także będą poruszać się, aby budować, przenosić lub niszczyć, nad którymi masz pełną kontrolę. Technicy i tak będą musieli dość często przechodzić przez bufor, więc to w porządku. Ale lokatorzy będą stale przenosić się z CO do najbliższych dostępnych obiektów, aby zaspokoić ich potrzeby. Niestety nie mam na to niezawodnego rozwiązania. Proponuję zbudować kombinację pokoju dla personelu / koszar / archiwum z kilkoma przedmiotami, aby zaspokoić ich potrzeby, ale wiem na pewno, że stwory staną się wrogie, a intruzi dostaną sus, jeśli wejdą do koszar. Nie wiem na pewno co do pozostałych dwóch pokoi, ale myślę, że są w porządku. Zapraszam do wypróbowania tego według własnego uznania, w przeciwnym razie po prostu podwoj się na lokajach.

Jak widać w dolnej środkowej części po lewej stronie obrazu, oddzieliłem ścieżkę do HeliPada od głównego korytarza. To jest tylny kanał. Pozwoli to twoim sługom na swobodne poruszanie się bez rozpraszania uwagi. Umieszczenie schodów między HeliPadem a bazą zapewniłoby szybszy dostęp do miejsc pracy na różnych piętrach. Na zdjęciu widać, że dołączyłem do tylnego kanału i głównego korytarza w pobliżu przedniej części mojej właściwej bazy. To nie jest idealne. Idealnie byłoby, gdyby kanał owinął się wokół mojego dostępnego obszaru, a następnie połączyłby się z głównym korytarzem, w którym moja podstawa byłaby schludnie schowana. Wyświetlę ekrany, gdy zakończę remont w mojej obecnej grze.

Moim zdaniem zalety buforów i kanałów zwrotnych znacznie przewyższają wady. Ale to nie oznacza lekceważenia wad. Korzystanie z jednej lub obu tych technik może szybko uczynić zarządzanie czasem niezwykle uciążliwym. Jedną z rzeczy, które robię, aby sobie z tym poradzić, jest wyznaczenie kilku płytek ściennych jako ścian odrywających. Zasadniczo, ilekroć musisz doprowadzić swoich sługusów lub swojego geniusza do swojego dowódcy, po prostu zniszcz kilka ścian, aby skrócić ścieżkę, i odbuduj je, gdy skończysz. Działa najlepiej, gdy nie są dostępne żadne inne prace budowlane.

Aha, i możesz się zastanawiać, dlaczego niewiele wspominałem o drzwiach. Po prostu im nie ufam, więc pracuję nad nimi, dopóki ich nie zaimplementuję. Drzwi pierwszego poziomu są w zasadzie papierowe, nawet przy najwyższym ustawieniu, a drzwi następnego poziomu nie wydają się jak dotąd dużo lepsze. Drzwi świetnie nadają się do blokowania linii wzroku, utrudniając intruzom wykrycie Twojej nielegalnej działalności, więc miej to na uwadze.

PLANOWANIE CZĘŚĆ 2
ZBUDUJ ZAMÓWIENIE
Jeśli chodzi o podjęcie decyzji, co zbudować najpierw, będziesz chciał jak najszybciej zdobyć pokój kontrolny i elektrownię. Jeśli masz dostępną moc, najpierw zbuduj pokój kontrolny i uruchom wzmacniacz radiowy, abyś mógł rozpocząć przepływ dochodów. Następnie zbuduj elektrownię z kilkoma generatorami. Staram się cały czas utrzymywać dostępną energię na poziomie ~ 20. Jeśli nie masz dostępnej mocy na początku, zbuduj najpierw elektrownię, ale zbuduj tylko 1 generator, następnie repeater, a następnie kilka innych generatorów.

Zignoruj Krypty. Zajmuje zbyt dużo miejsca, aby uzyskać zbyt mały zysk. Jeśli dobrze grasz we wczesnej fazie gry, rzadko będziesz mieć więcej niż 20 000 w swojej Krypcie w dowolnym momencie, zanim zbadasz Bezpieczne regały.

Dalej jest więzienie. Zdobądź jedną komórkę holdingową i na razie zignoruj krzesło przesłuchań. Cela jest jednak niesamowicie ważna. Jeśli nie podniesiesz tego, zanim twoi stwory przyprowadzą schwytanego stwora 1 poziomu, utkną w HeliPadzie i będą wielokrotnie walczyć, dopóki tego nie zrobisz.

To może być dobry moment na stworzenie małego szpitala z co najmniej jedną kapsułą intensywnej terapii. Po prostu rozrzucam je po bazie od czasu do czasu, kiedy mam pod dostatkiem gotówki.

W tym momencie twoje stwory prawdopodobnie są już trochę wkurzone, a kilku z nich prawdopodobnie nawet uciekło. Pieprzyć ich, szczerze ....... ale nadszedł czas, aby odpowiedzieć na ich potrzeby. Zbuduj koszary. Zwykle na początek idę z 10 łóżkami piętrowymi i 2 szafkami. Następnie zbuduj mesę, dołączoną do koszar lub w oddzielnym pomieszczeniu, na twoje wezwanie. Na razie wystarczą 2 żetony Podstawowej Żywności.

W tym momencie prawdopodobnie masz więźnia w areszcie. Zbuduj krzesło przesłuchań lub oszczędzaj na nie, jeśli cię na to nie stać. Po przesłuchaniu więźnia zbuduj pokój treningowy i ustaw jego stację szkoleniową. Będziesz chciał jak najszybciej przedostać się przez Strażników, Naukowców i Lokajów, więc od teraz ustalaj ich priorytety.

W pewnym momencie będziesz chciał zdobyć pokój nauczycielski i archiwum, aby uzupełnić pozostałe potrzeby stworów. Możesz to zrobić teraz lub poczekać, aż stanie się problemem, jeśli masz pilniejsze problemy.

Jeśli chodzi o Twoje Wewnętrzne Sanktuarium, należy je zbudować, gdy czujesz, że wszystko jest stabilne, a twoje sługi są w stanie dość dobrze radzić sobie z intruzami. To wysoki priorytet, ponieważ jest to jedyny sposób, aby uleczyć swojego Geniusza, ale może cię złamać, jeśli spróbujesz go zbudować w niewłaściwym momencie, więc kieruj się najlepszą oceną.

Wreszcie mamy zbrojownię. Zwykle buduję to ostatnie lub po prostu podłączam mały gdzieś między moją Operacją Osłony a właściwą bazą, jeśli to konieczne, tylko po to, aby trochę scentralizować moich Strażników. W końcu zbudujesz dość szczelną sieć bezpieczeństwa, ale nadal masz kilka rzeczy do odblokowania, zanim będzie ciasna.

ODBLOKOWANIE STWORÓW POZIOMU 1
Szczerze mówiąc, zanim zrobisz cokolwiek innego podczas rozpoczynania nowej kampanii, powinieneś wybrać poboczną historię Minionów. Będziesz chciał to zrobić najpóźniej przed otrzymaniem pokoju kontrolnego i pierwszego przekaźnika radiowego. Nie będziesz w stanie zobaczyć, które regiony mają powiązany schemat potrzebny do Side Story, a skończysz marnować czas i pieniądze, budując drugi Repeater lub przenosząc swoją sieć przestępczą.

Jeśli chodzi o to, z którą poboczną historią minionów powinieneś się najpierw wybrać, polecam Strażnika, a następnie Naukowca. Na początku będziesz potrzebować przynajmniej trochę siły, aby poradzić sobie ze śledczymi / agentami, którzy nie rozpraszają się. Na trudnym etapie nie minie dużo czasu, zanim pojedynczy badacz / agent zdoła wyeliminować wielu sługusów. Zalecałbym, aby Strażnicy mieli mniej więcej 20% liczby sługusów.

Potem będziesz chciał natychmiast rozpocząć badania, więc weź kilku naukowców. Możliwości Twojej bazy są poważnie ograniczone, zanim zaczniesz odblokowywać nowe ulepszenia. Powinieneś mieć dwa razy więcej naukowców, niż wynosi najwyższy pojedynczy unikalny przedmiot laboratoryjny, który zbudowałeś. Tak więc, jeśli mam 3 tablice i 2 banki danych, przeszkolę 6 naukowców, ponieważ mam 3 tablice i jest to jedyna pozycja, której mam najwięcej. Zasadniczo chodzi o to, aby zawsze mieć co najmniej 2 naukowców dostępnych dla jednej stacji roboczej, ale zawsze używasz tylko jednego unikalnego przedmiotu na badanie, przynajmniej na wczesnych poziomach.

Następnie idź z lokajem. Twoje przedmioty nie powinny wymagać pilnej naprawy, zanim odblokujesz wszystkie stwory poziomu 1, a lokaj odblokuje twoje pierwsze przedmioty z operacji osłony. Pomaga to niezmiernie w powstrzymywaniu wrogów przed dotarciem do wejścia do Twojej bazy. Po prostu nie jest tak bezpieczne, jak powinno być, gdybym polecił Lokajowi przed Strażnikiem.

Wreszcie technik. Ci faceci są bardzo ważni w środkowej późnej fazie gry, ponieważ utrzymują cały twój sprzęt, ale są pomijalni na początku.

WŁAMANIE, CIEPŁO I GLOBALNE DZIAŁANIA
WŁAMANIE
Badacze, agenci i żołnierze będą okresowo próbować najechać twoją bazę. Stawka, siła i typ są określane przez Twoje oceny ciepła, z których masz 5 reprezentujących każdą z organizacji FOJ. Posiadanie wyższego ciepła w jednej organizacji zwiększy prawdopodobieństwo inwazji jednostek z tej organizacji na twoją bazę.

Na początku powinieneś zwracać szczególną uwagę na pojawienie się intruzów i natychmiast oznaczać ich jako Odwrócenie uwagi. Uważaj, kiedy zbliżają się do wejścia do twojej bazy, i skieruj kilku sługusów do pracy wokół twojej operacji osłony, albo sprzedając rzeczy, albo umieszczając tanie dekoracje. Rób to, dopóki nie będziesz mieć siły, by zmierzyć się z nimi strażnikami i sługami, lub możesz zaprojektować dłuższą ścieżkę dla intruzów pokrytych wystarczającą liczbą pułapek, aby zabić 5.

Ivan może z łatwością wyeliminować 4 intruzów za pomocą swojej wyrzutni rakiet, pod warunkiem, że ma wystarczającą odległość, aby z niej wystrzelić. Ustaw go w długim korytarzu i poczekaj, aż do niego przyjdą. Stwory szybko nadrobią 5-ty.

Po prostu nie pozwól nikomu uciec, jeśli mają oko nad głową. I staraj się nie walczyć z nimi podczas operacji przykrywania.

CIEPŁO I DZIAŁALNOŚĆ GLOBALNA
Zwykle gotówka jest najważniejszym zasobem.
Na twardym, najważniejszym zasobem jest ciepło ....... ale gotówka wciąż jest na drugim miejscu.

Na szczęście zarządzanie ciepłem nie jest wcale takie trudne, jeśli nie spiesz się. Nie spiesz się, zwracaj szczególną uwagę na swoje sieci przestępcze, cofnij się, jeśli sytuacja zacznie się wydawać nieco ciężka.

(Region: grupa podregionów należących do tej samej organizacji)
(Podregion: poszczególne regiony, w których może znajdować się 1 sieć przestępcza)
Wszystkie twoje sieci przestępcze zaczynają się na poziomie 1 i mogą wygenerować maksymalnie 50 ciepła, zanim zostaną zablokowane. Każdy podregion, w którym znajduje się jedna z twoich sieci przestępczych, będzie powoli generował ciepło, jeśli nic nie zrobisz. Każdy podregion ma również 2 żółte schematy, które z czasem przynoszą pieniądze kosztem zwiększonego ciepła, oraz 2 fioletowe schematy, które zmniejszają ciepło o 50 kosztem stworów / gotówki lub stworów / czas. Jeśli nie możesz znaleźć jednego z tych schematów w danym obszarze, cofnij pauzę i odczekaj kilka sekund.

Każdy podregion, w którym się znajdujesz, należący do tej samej organizacji FOJ, będzie miał udział w tym samym wskaźniku cieplnym dotyczącym tej organizacji. Najlepszym sposobem na wczesne utrzymanie niskiego poziomu ciepła jest rozprzestrzenianie sieci przestępczych w większych regionach, jeżdżąc na rowerze tak, aby miały mniej więcej taką samą liczbę sieci przestępczych.

Podniesienie poziomu twoich sieci przestępczych zwiększy ilość ciepła potrzebną do wywołania blokady w tym podregionie, ale pamiętaj, że to również podnosi limit twojego całkowitego ciepła dla większego regionu. Oznacza to, że upał będzie powoli stawał się trudniejszy do opanowania i będziesz musiał decydować między wzrostem a ryzykiem w wielu punktach swojej gry. Jeśli jednak poświęcisz trochę czasu i dokonasz aktualizacji, gdy masz pewność, że masz zdolność do większego zagrożenia, wszystko będzie dobrze.

Jak wspomniano wcześniej, NIE POZWÓL UCIECZKA OSOBOM Z OCZAMI. Przyczynią się one do przyrostu ciepła, a jeśli będą ignorowane zbyt często, stworzą prawdziwy problem.

W tej chwili nie jestem pewien, czy ucieczka sługusów lub turystów, którzy byli świadkami walki / morderstwa, przyczyniła się do przyrostu ciepła. Trochę trudno było go konsekwentnie śledzić. Ale przypuszczam, że tak. Bądź więc dyskretny i staraj się nie wkurzać zbyt wielu stworów. Nie martw się o przypadkowego dezertera. Możesz robić wszystko dobrze, a ktoś będzie chciał odejść. Jeśli masz zamiar ich zabić / schwytać, zrób to, zanim wydostaną się z bazy, tak aby być bezpiecznym.

ZARABIAĆ PIENIĄDZE
Dzięki sieciom przestępczym stale zdobywasz pieniądze, zaczynając od 20 $ za 5 sekund na 1 poziomie za każdą. Możesz także wysłać swoich sługusów na Schematy w dowolnym podregionie z siecią przestępczą, co zwiększy tempo zdobywania gotówki przez określony czas kosztem zwiększonego tempa przyrostu ciepła.

Cele opcjonalne to małe cele poboczne, które pojawiają się okresowo i zapewniają premię pieniężną po ich ukończeniu. Można je zapisać jako fundusz na deszczowy dzień, ale jednocześnie możesz mieć tylko 10 aktywnych i ukończonych celów.

Niektóre historie poboczne i główne cele również zapewniają nagrodę pieniężną.

Zawsze możesz sprzedawać rzeczy. Czasami warto zrobić mały hit, aby stworzyć inwestycję. Kup coś drogiego, co zamierzasz sprzedać później, kiedy naprawdę będziesz potrzebować pieniędzy.

BADANIA
PIERWSZE TEMATY
Najpierw poszedłbym z ulepszonymi technikami wydobycia, a następnie ukończyłbym pozostałe dwa badania poziomu 1, zanim wszedłem na schody. Ale jestem typem wczesnej ekspansji, więc może to nie być najlepszy przypadek dla ciebie.

Wprowadzenie nowych środków bezpieczeństwa jest prawdopodobnie najlepszym pomysłem, jeśli nie jesteś zainteresowany wczesną ekspansją. W takim razie zacznij od pułapek i drzwi.

Ta sekcja wkrótce zdobędzie więcej miłości, po prostu nie mam wiele do powiedzenia na ten temat. Nie mogę powiedzieć, że znalazłem „idealną” ścieżkę do badań.

Och, przypuszczam, że jedna rada jest taka, że kiedy jesteś w stabilnym miejscu, usiądź na chwilę i spróbuj przeprowadzić jak najwięcej badań na początku.

POZYCJA KARTY FLASH
Informacje o pozycjach będą okresowo aktualizowane. Ta lista nie jest wyczerpująca. lol, nawet nie blisko teraz, jestem pewien, że możesz to stwierdzić.