Mr Prepper - Porady dla początkujących
W związku z wieloma wiadomościami, które otrzymałem na discordzie (wiele z nich widziałem również na oficjalnym discordzie Mr. Prepper [discord.gg] ), postanowiłem zrobić krótki poradnik, który mam nadzieję, że pomoże ci z podstawami gry.
Spójrz, nie musisz się stresować, po prostu zrelaksuj się.
Ważne: jeśli najedziesz kursorem myszy na obiekty, zostanie wyświetlona „bezpieczna” liczba takich obiektów. Wskazuje, ile z tych obiektów możesz lub musisz mieć, aby zachować spokój Agenta.
Co kilka dni (w zależności od poziomu podejrzeń) agent będzie przychodził, aby sprawdzić, czy wszystko jest w porządku. Pamiętaj, że sprawdzi WSZYSTKO, więc musisz uważać na ilość rzeczy, które zamierzasz złomować.
Spójrz na to zdjęcie.
To najważniejsze miejsce w naszym domu na samym początku rozgrywki.
Na czerwono wyróżnione są beczki, które trzeba będzie złomować lub przenieść do piwnicy (kiedy będziemy kopać). Posiadanie więcej niż jednego czyni Agenta bardziej podejrzliwym i nie mamy w nich nic do przechowywania (w tej beczce (wersja 1.04) nie można przechowywać wody, więc nie potrzebujemy jej tak wcześnie).
Podświetlone na zielono drewniane pudełko. Jest to fajne miejsce do przechowywania do końca gry, dobrym pomysłem jest przeniesienie go do piwnicy, kiedy będziemy go kopać. Możesz mieć od 0 do 2 drewnianych skrzyń, aby pozostać niezauważonym.
Wyróżniony na żółto to kosz na śmieci. Możesz włożyć do niego dowolne elementy, a następnego dnia znikną.
W tej grze najważniejszy jest ostatni podświetlony obiekt. STOŁ WARSZTATOWY.
MUSISZ to ukryć tak szybko, jak to możliwe.
Miejsce kopania jest obowiązkowe i zawsze będzie takie samo.
Aby zejść do tego pomieszczenia, będziemy potrzebować drabiny, którą stworzymy z metalu.
Jest tylko jedna przeszkoda - musimy ulepszyć Workbench. Najlepszym sposobem na ulepszenie warsztatu jest szybki spacer do lasu w celu zebrania kłód.
Po złomowaniu drewna na stole warsztatowym zróbmy to samo z 2 beczkami.
Nasz pierwszy pokój powinien być ładny, mały i przytulny. Jest mały, ale perspektywy są duże.
Od teraz będziemy się rozwijać. To, jak to zrobisz, będzie zależało tylko od twoich preferencji. Wolę zrobić jedną dużą halę tuż pod głównym pomieszczeniem z mniejszymi pomieszczeniami, które zapewniają przestrzeń rolniczą, miejsce na generatory, przestrzeń magazynową itp.
Oczywiście podstawowe działki nie wystarczą, a potrzebujemy skrzynek do sadzenia.
Pod względem ekonomicznym najlepszą rośliną do sadzarek jest guarana. Kiedy raz zasadzisz, będzie przynosić owoce, dopóki nie zapomnisz go podlać lub dopóki nie odsuniesz skrzynki sadzarki.
Jeden zbiór guarany daje 4 owoce. 1 owoc można sprzedać Jenny za 1 $. Handel resetuje się każdego dnia, więc nie musisz martwić się o osiągnięcie limitu sprzedanych towarów. Jeśli mam rację, codziennie kupuje guaranę. Po drugie, guarana jest dobrym źródłem pożywienia i można ją suszyć, aby zrobić z niej napój energetyzujący. Moim zdaniem to 3 najlepsze jedzenie.
Druga opcja, która mi się osobiście nie podobała to „droga ogórka”. Kupuje ogórki co kilka dni, ale płaci za nie dużo lepiej.
Po zdobyciu lepszego stołu warsztatowego i dostępie do lepszych materiałów, fajnie jest zbudować dużo szklarni (które zużywają dużo energii, więc lepiej "uzbroić" się w małą armię generatorów (generatory pary mają niski poziom wydajności, ale jest to jedyna opcja w wczesna gra).
Jak widać na moim zrzucie ekranu, mam kilka pomarańczowych roślin i pomidorów. Pomarańcze są przeznaczone wyłącznie do handlu (nadwyżki suszono i zjadano jako awaryjną rację żywnościową). Pomarańcze można również sprzedać Jenny za 5 $ za przedmiot. Pomidory to niesamowite jedzenie na sprzedaż (4 $ za sztukę) i dobre źródło gotowanej żywności. Zupę pomidorową można również konserwować, co jest kolejnym plusem tego.
Słoneczniki, kukurydza i inne rośliny są w porządku, ale plonują tylko raz, a plon nasion wynosi tylko 20%.
Musisz kupić nasiona od Jenny lub w supermarkecie. Jenny ma większą różnorodność nasion i są one tańsze.
Każdy handlowiec ma poziom, który zapewni nowe zasoby (pasek zaufania).
Na przykład Siergiey sprzedaje podstawowe towary, które można złomować na metal, plastik i drewno.
Na poziomie 1 Siergiey oferuje podstawowe pojemniki metalowe i palety.
Na poziomie 2 oferuje większe pojemniki, które dają więcej metalu, sprzedaje również drewnianą skrzynię
Na poziomie 3 dodaje pojemniki, które dają 1 plastik i 1 metal.
Wyrównując go, oferuje również inne przydatne zasoby.
To samo dzieje się z Jetsonami, którzy oferują więcej telefonów, komputerów, sof i radia (o których mowa w dziale elektryka).
Handel z Jenny sprawia, że dostępnych jest więcej nasion.
Zauważyłem też, że handel z Nancy powoduje, że kupuje od ciebie więcej rzeczy.
Moje rozwiązanie? Zbuduj co najmniej 11 wiader i umieść je wszystkie tuż za swoim domem!
Możesz mieć 2 wiadra za darmo (agent się nimi nie przejmuje). Kiedy nadejdzie inspekcja, po prostu weź wiadra do swojego inwentarza i voila!
Jeśli podniesiesz poziom handlu z Siergieyem, sprzeda ci zbiorniki na wodę. MUSISZ KUPIĆ JEDEN tak szybko, jak to możliwe. To drogie, bo to jedna płatność w wysokości 44 $, ale uwierz mi, warto.
Ten przystojny facet może przechowywać 125 jednostek wody i ZBIERA WODĘ AUTOMATYCZNIE Z ŁYŻEK .
Posiadanie dwóch zbiorników podzieli między nimi dochód wody, więc nie martw się, jeśli jeden zbiornik wydaje się wypełniać dość wolno.
Na stole warsztatowym na poziomie 4 będziesz mógł stworzyć Waterloo 1815, czyli maszynę do zbierania wody. Jest bardziej wydajny niż wiadro, ponieważ działa pod ziemią i nie potrzebuje deszczu do działania. Jedynym minusem jest to, że zużywa dużo energii.
Jak zdobyć metal?
Idź do mojego! (tutaj spotykasz Boba).
Każdy mój poziom ma inny zasób. Wskazuje na to znak obok wiertarki (po prawej stronie ekranu). Jeśli zasilisz te maszyny paliwem, dostaniesz bardzo dużą ilość zasobów.
Pierwsze piętro zapewnia dostęp do wydobycia kamienia (z którego można wydobywać niewielkie ilości żelaza, złota i klejnotów).
Drugie piętro zapewnia dostęp do wydobycia żelaza.
Trzecie piętro zapewnia dostęp do wydobycia soli.
Czwarte piętro daje dostęp do bardzo ważnego surowca - ropy naftowej.
Jeśli zbudujesz rafinerię w domu, będziesz mógł przerobić ropę naftową na benzynę. Ta kopalnia dostarcza również dużo kamienia, żelaza, złota i innych rzeczy.
Elektronika jest najważniejszym zasobem w wielu zaawansowanych recepturach. Aby je zdobyć, musisz handlować z Jetsonami, które sprzedają telefony, radia i komputery (kiedy je zdobędziesz).
Czasami widziałem Joe sprzedającego jedną lub dwie elektroniki, ale to nie było dużo. Możesz także spróbować przeszukać pustynię w poszukiwaniu wielu różnych zasobów.
* - cena w mojej grze jest niższa, ponieważ kupiłem książki, które zmniejszają całkowitą cenę zasobów.
Każdy poziom w mojej kopalni zawiera skrzynie z bardzo przydatnymi zasobami, powinieneś je znaleźć i wykorzystać!
Aby dostać się na niższy poziom, potrzebujesz kart dostępu.
Pierwsza jest widoczna na starcie, więc nie martw się.
Aby uzyskać poziom -2 i -3, musisz je znaleźć w ciemności.
Zdecydowanie polecam zaopatrzyć się w hełm górniczy, zanim się tam wybierzesz. Hełm górniczy można wykonać w wyrównywanym stole warsztatowym.
Czytasz to na swoją odpowiedzialność!
Jeśli chcesz odkrywać na własną rękę, skorzystaj z mojej rady - karty dostępu do poziomu -4 nie ma w kopalni. Rozejrzyj się, wykonuj zadania.
Aby zdobyć kartę poziomu -4, musisz wykonywać zadania dla Joe na złomowisku.
Aby osiągnąć sukces, musisz rozdzielić władzę i nią zarządzać. Później agent sprawdzi Twoje zużycie energii, więc zarządzanie nim jest bardzo ważne!
Podstawową energię dostarcza miasto. To wystarcza na wczesną fazę gry, ale ponieważ zamierzamy budować maszyny, po kilku dniach nie wystarczy.
To jest nasza urocza skrzynka elektryczna. Czerwona linia wskazuje zużycie energii elektrycznej, które będzie postrzegane jako podejrzane.
Aby uzyskać więcej mocy, potrzebujemy generatorów.
Generatory są dostępne po uaktualnieniu Workbencha.
Podstawowy generator prądu to wytwornica pary, która zamienia drewno w energię elektryczną.
Wyróżnione na żółto - całkowita moc wyjściowa. Wskazuje całkowitą moc wszystkich generatorów.
Wyróżnione na zielono - całkowite paliwo w generatorze.
Generatory mogą odciążyć główną skrzynkę elektryczną, zapewniając większą moc. Jeśli dojdzie do awarii, możemy wyłączyć więcej świateł lub inne odkurzacze mocy. Największe odkurzacze mocy to kuchenki, rafinerie i szklarnie. Możesz także zainstalować przełączniki, aby jednym kliknięciem wyłączyć całe pomieszczenie.
Ta gra jest niesamowita, gdy przyjrzymy się jej bliżej. Istnieje wiele taktyk i podejść, które możemy zastosować, aby osiągnąć ostateczny cel - bądź przygotowany.
Jeśli masz jakieś sugestie dotyczące rzeczy, które powinienem dodać lub zaktualizować, czekam na to!
Zapraszam do zostawiania sugestii w sekcji komentarzy!
Powodzenia drodzy preppersi!
- Edycja nr 1 - dodano sekcję Moc
- Edycja # 2 - dodano notatkę o kupowaniu nasion do sekcji Rolnictwo
- Edycja # 3 - dodano sekcję Mine