The Universim poradnik Przewodnik po budowaniu miasta
Zachęcamy do przesyłania komentarzy, poprawek i innych opinii. Dziękujemy za przeczytanie tego przewodnika!
- Góry i woda. Co najważniejsze, epicentrum należy umieścić w pobliżu wody i gór, aby mieć łatwy dostęp do wody, kamienia i żelaza. Wolę duży zbiornik wodny, ponieważ łatwiej jest go uzupełnić z jednego oceanu niż z wielu zbiorników wodnych.
- Terytorium, które można obronić. Inną kwestią jest to, jak łatwo jest bronić miasta, gdy zostanie zaatakowane, zwłaszcza przez wilki. Jeśli umieścisz swoje miasto na dużej otwartej przestrzeni, istnieje ryzyko, że zostaniesz zaatakowany z takich otwartych przestrzeni, chyba że bronisz wszystkich granic. Jeśli jesteś otoczony nieprzekraczalnymi górami lub wodą z ograniczonym punktem dostępu, będziesz musiał wydać mniej zasobów na wieże strażnicze i garnizony, które ułatwiłyby rozwój Twojego miasta. Najlepiej byłoby zacząć na dużym półwyspie, ale upewnij się, że jest wystarczająco dużo miejsca i dostęp do gór.
- Dostęp do ropy i gazu. Pustynie zwykle zawierają duże ilości gazu i ropy, więc najlepiej jest upewnić się, że po przekroczeniu średniowiecza przez twoją cywilizację w stosunkowo bliskim sąsiedztwie znajduje się pustynia.
- Drzewa i skały. Ostatnią kwestią, szczególnie ważną podczas precyzyjnego dostrajania miejsca, w którym umieścisz epicentrum, jest upewnienie się, że epicentrum znajduje się w pobliżu odpowiedniej ilości skał i, zwykle mniej niepokojących, drzew.
- Dopóki nie trafisz około 20 populacji, unikaj wyrzucania konstrukcji, dopóki zasoby dla poprzedniej struktury nie znajdą się na miejscu. W przeciwnym razie samorodki podzielą swoje priorytety, a twoje budynki nie zostaną zbudowane szybko. Od obecnej łatki ustalanie priorytetów nie jest kompletnym rozwiązaniem, ponieważ bryłki nadal umieszczają zasoby w innych strukturach, zamiast skupiać się na ukończeniu struktury z priorytetami.
- Unikaj nadmiernego budowania we wczesnej fazie gry. Celem jest jak najszybsze ulepszenie technologii, zaspokajając potrzeby bryłek i chroniąc je przed wilkami.
- Postaraj się ukończyć każde zadanie, ponieważ zazwyczaj są one łatwe do wykonania i zapewniają przydatne korzyści.
- W przypadku pierwszych czterech lub pięciu par użyj Le Cupidon, aby przyspieszyć wzrost populacji.
- Użyj telekinezy, aby podnieść i zabić mamuta, aby uzyskać łatwe pożywienie.
- Używaj telekinezy, aby budować struktury ułatwiające postęp.
- Na początku gry użyj gromu radości, aby uzyskać korzyści z bardzo szczęśliwego poziomu szczęścia. Buduj parki, aby utrzymać swój bardzo szczęśliwy poziom szczęścia.
- Staraj się mieć wystarczającą ilość CP, aby w razie potrzeby zmieniać pory roku. Jeśli osiągniesz maksymalny poziom CP, posadź drzewa lub uzupełnij zbiorniki wodne.
Badania
Zestaw badań 1: Prymitywne narzędzia> Kopana studnia> Zbiornik na wodę> Koło wodne> Ogień> Prymitywne gotowanie> Oldujański zestaw narzędzi> Szamanizm> Ratusz> Łowiectwo> Starożytny pogrzeb
Celem pierwszej rundy badań jest zaspokojenie potrzeb własnych bryłek, jednocześnie będąc przygotowanym na wilki atakujące te bryłki.
Zestaw badań 2: Udoskonalanie materiałów> Edukacja> Geologia> Górnictwo> Kamieniołomy
Celem następnego zestawu badań powinno być uruchomienie i uruchomienie kamieniołomów. Możesz przeprowadzić inne badania, zamiast skupiać się bezpośrednio na kamieniołomach, ale ja wolę tę kolejność, więc wiem, gdzie znajdują się kamienie, gdy uzyskasz opcję tworzenia kamieniołomów. Jeśli gra umożliwia wyświetlanie tego bez badań, należy zmienić kolejność, aby zamiast tego skupić się na innych badaniach.
Budowanie przemysłu na deski / cegły zajmie trochę czasu, więc skorzystaj z okazji, aby skupić się na innych badaniach. Zalecałbym zbadanie następujących kwestii, aż w końcu twój przemysł desek / cegieł nadrobi zaległości:
Zestaw badawczy 3a: Obuwie> Wytrzymałość> Strażnice> Piorun> Heauge Mahscles> Kultura> Gotowana woda> Posiłki grupowe
Zestaw badawczy 3b: Caissioning> Waterflow Study> Water Dowsing> Leather Wiadra> Deskowanie szybu
Zestaw badawczy 3c: Obszary magazynowe> Tkanie trawy> Moździerz i tłuczek> Diagnoza medyczna> Boska kara
Zestaw badawczy 3d: Antyseptyki> Zbiorniki wyłożone drewnem> Biologia> Antyseptyki
Zestaw badań 3e: Matematyka> Rolnictwo
Gdy masz już dwie rafinerie cegieł i drewna liczące około 50 mieszkańców, zbadaj następujące kwestie:
Dmuchanie szkła> Podnośnik olejowy> Elektryczność> Architektura Tudorów> Energia wiatrowa
Budynki roku 1
Budowa: [Archiwum]> Studnia> Zbiornik> Knajpka> Chata Inżyniera
Podczas zapisywania gier należy tymczasowo przypisać model użytkowy do archiwum, zapisać, a następnie cofnąć przypisanie modelu użytkowego.
Studnie są niezwykle ważne, aby zapewnić produktywnych pracowników i uniknąć konieczności używania mocy uzdrawiania, więc zrób ich wcześnie. Koła wodne zatrzymują się zimą, więc przed nadejściem zimy będziesz potrzebować odpowiedniej ilości wody. Upewnij się, że te trzy budynki są całkowicie zbudowane, zanim zaczniesz cokolwiek innego.
Następnie zbuduj chatę inżyniera oraz jadłodajnię i przypisz oba budynki. Restauracje są również ważne, ponieważ zmniejszają spożycie pożywienia i wody na jedną bryłkę. Chata Inżyniera pomaga naprawiać zniszczone budynki. Możesz ręcznie naprawiać budynki za pomocą odmładzania, ale używa to CP.
Porady dotyczące zadania: W przypadku zadania Lost My Nugget kliknij portret samorodka w domu, aby automatycznie wyśrodkować brakujący samorodek. Delikatnie połóż samorodek, aby uniknąć przypadkowego zabicia samorodka.
Budynki roku 2
Budowa: Młyn wodny x 3> Studnia x2> Zbiornik x2> Szpital> Garnizon> Cmentarz> Ratusz
Będziesz potrzebować dodatkowych młynów wodnych, studni i zbiornika, aby zaopatrzyć rozwijającą się wioskę w tym i następnym roku. Szpitale są ważne, aby wspierać stałe źródło obrażeń ze strony garnizonu. Garnizon jest niezbędny, aby odeprzeć ataki wilków w roku 2 i zdobyć pożywienie. Bryłki mogą zacząć umierać od roku 2, więc przygotuj cmentarz.
Buduj, ale nie przydzielaj nikogo do ratusza, dopóki populacja nie osiągnie około 25.
Budynki roku 3
Konstrukcja: rafineria kamienia> rafineria drewna> parki (buduj według potrzeb, aby szczęście było bardzo szczęśliwe)> chata inżyniera> kopalnia żelaza> kamieniołomy> szkoła
Rok 3 powinien koncentrować się na produkcji kamienia, cegieł i desek. Rafinerie kamienia i drewna generują nieszczęście, więc aby zwiększyć zadowolenie, będziesz musiał stawiać parki. Począwszy od tej wersji łaty, po prostu umieszczanie parków generuje szczęście, więc umieszczaj je, gdy przenosisz się do rafinerii. Zanim je postawisz, zastanów się, gdzie umieścisz kamieniołom. Rafineria kamienia powinna znajdować się w pobliżu kamieniołomu, aby zoptymalizować produkcję cegieł. Rozważ również upuszczenie kamienia / drewna do rafinerii, aby przyspieszyć rozpoczęcie produkcji. Przydziel bryłki do tych rafinerii, ale upewnij się, że masz wystarczająco dużo wolnych robotników, aby zbudować dodatkowe konstrukcje.
Budowa kopalni żelaza i przydzielanie jej bryłek. Po wydobyciu niezbędnego żelaza wyłącz minę i usuń wszystkie bryłki. Zrestartuj produkcję w dalszej części gry, gdy będziesz potrzebować więcej żelaza.
Ustawiając chatę drugiego inżyniera, pamiętaj, aby zastanowić się, gdzie będziesz się rozbudowywać, i upewnij się, że budynki mieszczą się w obszarze zasięgu.
Gdy populacja osiągnie około 25, przypisz bryłę ratuszowi.
Budynki dla roku 4+
Budowa: Garnizon> Chatka Inżyniera> Magazyn
Stawiając drugi garnizon, weź pod uwagę fakt, że będziesz musiał chronić swoją wioskę przed otwartymi granicami. Powinieneś umieścić garnizon, aby chronić jak najwięcej otworów do swojej wioski. Ustaw priorytet polowania na średnie zwierzęta, aby mieć lepsze doświadczenie w walce z wilkami.
Stąd ulepszaj i twórz nowe pompy wodne, zbiorniki, studnie, chaty inżynierów i parki dla swojej wioski, aby zaspokoić potrzeby bryłek. Celem jest posiadanie dwóch w pełni obsadzonych pracowników rafinerii drewna i kamienia, każda przed budową kopalni gazu i huty szkła. Pamiętaj, aby ponownie uruchomić wydobycie żelaza, zanim zrzucisz kopalnię gazu.
Po zbadaniu elektryczności ukończ zadanie po darmową baterię. Będziesz wtedy mieć trzy opcje mocy: wiatr, kinetyka i spalanie. Polecam pozyskiwanie energii wiatrowej ze względu na zrównoważony rozwój, ilość generowanej energii elektrycznej i łatwość umieszczenia ich w bezużytecznych obszarach w górach. Następnie zbadaj architekturę Tudorów, aby uzyskać dostęp do średniowiecznej technologii.
Poniżej znajduje się kilka wskazówek:
- Skoncentruj się na badaniach, które udostępnią nowe zasoby / produkty, zanim zaczniesz badać inne rodzaje badań. Będziesz spędzać dużo czasu czekając na bryłki do budowy fabryk, fabryk, które zdobędą niezbędne zasoby, fabryk produkujących wystarczające ilości zasobów na ulepszenia i budynki, które umożliwiają nowe towary / usługi. Inne badania można przeprowadzić, czekając, aż to wszystko będzie gotowe.
- Unikaj zbyt szybkiego lub zbyt szybkiego rozbudowywania / uaktualniania. Im więcej masz bryłek, tym więcej infrastruktury potrzebujesz, aby były szczęśliwe. Ponadto posiadanie zbyt wielu budynków obciąża zasoby potrzebne do ulepszeń. Będziesz musiał rozwinąć się na tyle, aby mieć wystarczająco dużo bryłek, aby utrzymać fabryki i kopalnie.
- Zachowaj ostrożność podczas opracowywania technologii umożliwiających ulepszenia. Czasami wymaga to zasobu wyższego poziomu, który może nie być łatwo dostępny. Postaraj się mieć co najmniej dwie fabryki, które produkują takie surowce, zanim zaczniesz badać taką technologię.
- Planuj z wyprzedzeniem podczas budowy fabryk i kopalni, aby mieć wystarczającą ilość zasobów lub produktów podczas budowy następnego budynku, który wymaga takich zasobów lub produktów. Pomaga to uniknąć nadmiernej rozbudowy kopalń i fabryk. Do późnej fazy gry generalnie powinieneś potrzebować tylko około 2-4 sztuk każdej kopalni lub fabryki.
- Może to zostać ponownie poprawione, aby było łatwiejsze w zarządzaniu, ale ze względu na sytuację, w której liczne fale wilków atakują twoje miasto, rozważ budowanie wielu garnizonów zamiast farm lub łowisk do późniejszej części gry. Około trzech garnizonów, o ile zostaną ulepszone w odpowiednim czasie, powinno odpierać większość ataków wilków.
- Utrzymuj poziom szczęścia na bardzo szczęśliwym, a przestępczość na bardzo niskim, tworząc wystarczającą liczbę parków.
- W razie potrzeby wyłączaj branże, aby uniknąć nadmiernych zapasów zasobów.