Project Ethos Recenzja Pierwsze Wrażenia z Gry
Moje Pierwsze Wrażenia z Project Ethos: Szczegółowe Podsumowanie
Project Ethos to nowa, darmowa strzelanka TPP z elementami roguelike, w której głównym celem jest ewakuacja. Grę tworzą byli deweloperzy Dead Space i Call of Duty ze studia 31st Union. Oferuje ona dwa główne tryby: ewakuację i Rękawicę. Chociaż rozgrywka jest przyjemna i wykorzystuje znane mechaniki, pierwsze wrażenia sugerują, że gra może nie oferować unikalnego lub przełomowego doświadczenia, które urzekłoby graczy na dłuższą metę.
Tryb Ewakuacji: Znajome, ale Przyjemne Doświadczenie
Główny element rozgrywki w Project Ethos skupia się wokół ewakuacji – trybu, w którym naszym zadaniem jest przetrwanie i ucieczka z wrogiego środowiska. Chociaż ten tryb dostarcza oczekiwanych emocji, niekoniecznie przesuwa granice tego, czego gracze doświadczyli już w innych strzelankach tego typu.
Umiejętności Postaci i Broń
- Do wyboru mamy sześciu różnych bohaterów, z których każdy posiada unikalne zdolności i uzbrojenie.
- Nacisk kładziony jest na opanowanie umiejętności postaci jako narzędzia dodatkowego, uzupełniającego główny element rozgrywki, jakim jest strzelanie.
- Gra oferuje przyjemny zestaw broni o stosunkowo niskiej krzywej uczenia się, co czyni ją przystępną dla nowych graczy.
Próby: PvPvE z Trwałymi Meczami i Elementami Roguelike
W ramach trybu ewakuacji „Próby” wprowadzają środowisko PvPvE, w którym gracze rywalizują zarówno z prawdziwymi graczami, jak i z wrogami sterowanymi przez SI.
- Mecze są trwałe, co oznacza, że każda instancja gry postępuje w czasie, niezależnie od udziału poszczególnych graczy.
- Ta trwałość tworzy dynamiczne i nieprzewidywalne doświadczenie, w którym gracze mogą napotkać przeciwników na różnych poziomach i etapach progresji.
System Poziomów i Progresja Roguelike
- Zdobywamy punkty doświadczenia (XP) poprzez zbieranie odłamków, eliminowanie wrogów i wykonywanie losowych zdarzeń rozrzuconych po mapie.
- Awansowanie na wyższy poziom daje dostęp do wyboru ulepszeń, wybieranych z puli 27, co pozwala nam na dostosowanie stylu gry.
- Ten system ulepszeń, w którym wybory dokonywane są z losowego zestawu, wprowadza element roguelike do pętli rozgrywki.
- Podczas jednej próby ewakuacyjnej możemy zdobyć do dziewięciu ulepszeń, pod warunkiem, że przeżyjemy i awansujemy na odpowiedni poziom.
Rdzenie: Niezbędne do Ulepszania Zdolności
- „Rdzenie” to cenny zasób w grze, który zdobywamy, wykonując zdarzenia pojawiające się losowo na mapie.
- Ewakuacja z rdzeniami pozwala nam na zakup „ulepszeń” w głównym hubie, które wzmacniają różne aspekty rozgrywki, takie jak przyspieszenie zdobywania ulepszeń lub zapewnienie zrzutów zdrowia z pokonanych botów.
- Co ważne, te ulepszenia nie wpływają bezpośrednio na obrażenia zadawane innym graczom, co zapewnia zrównoważone środowisko rywalizacji.
Ogólne Wrażenia z Trybu Ewakuacji
Próby, jako główny tryb w ramach ewakuacji, zapewniają zrównoważone i wciągające doświadczenie przetrwania, typowe dla tego gatunku. Pomimo potencjalnej nierównowagi broni, możliwość wycofania się z walk i ucieczki łagodzi ten problem. Sama pętla rozgrywki może jednak wydawać się nieco schematyczna i brakować jej elementu nowości, który zachęcałby graczy do powrotu.
Rękawica: Rywalizacyjny Tryb Areny 3v3v3v3
„Rękawica” przenosi uwagę na rywalizację, stawiając naprzeciw siebie cztery trzyosobowe drużyny na ograniczonej arenie. Pierwsza drużyna, która zdobędzie trzy zwycięstwa, wygrywa mecz.
Format Holenderskiego Round Robin
- Mecze wykorzystują format „holenderskiego round robin”, co zapewnia, że drużyny zmierzą się z różnymi przeciwnikami i zapobiega powtarzającym się zestawieniom.
- System ten łączy w pary drużyny z najniższymi miejscami w rankingu z drużynami z najwyższymi miejscami, co sprzyja dynamicznym i wymagającym starciom.
Nierównowaga Postaci i Elementy Roguelike
- W przeciwieństwie do Prób, Rękawica uwydatnia inherentną nierównowagę w zdolnościach postaci i uzbrojeniu ze względu na walkę w zwarciu i ograniczone możliwości ucieczki.
- Postać snajpera, Prism, jest przykładem tej nierównowagi dzięki swojej potężnej broni wiązkowej, karabinowi snajperskiemu dalekiego zasięgu i zdolności pola pryzmatu wzmacniającego obrażenia.
- System ulepszeń roguelike utrzymuje się w Rękawicy, dodatkowo podkreślając różnice w sile postaci i potencjalnie przyczyniając się do nierównych szans.
Pozytywne Aspekty i Potencjał
Pomimo obaw o nierównowagę, Rękawica oferuje obiecujący wgląd w potencjał rywalizacji w Project Ethos. Rywalizacyjny charakter trybu i strategiczna rozgrywka zespołowa stanowią orzeźwiającą alternatywę dla doświadczenia ewakuacji.
Ogólne Wrażenia: Solidne Fundamenty z Potencjałem do Rozwoju
Na podstawie pierwszych wrażeń Project Ethos to technicznie solidna i przyjemna gra. Skutecznie wykorzystuje mechanikę ewakuacji i roguelike, aby stworzyć dwa różne tryby gry, z których każdy ma swoje mocne i słabe strony. Może jednak nie oferować przełomowych innowacji ani głębi rozgrywki, których niektórzy gracze mogą szukać.
Obszary do Poprawy
- Rozwiązanie problemu nierównowagi postaci, szczególnie w Rękawicy, jest kluczowe dla zapewnienia bardziej sprawiedliwego i angażującego doświadczenia rywalizacji.
- Rozszerzenie pętli rozgrywki, wprowadzenie bardziej zróżnicowanych celów i wyzwań, może zwiększyć długowieczność i regrywalność obu trybów.
- Czerpanie inspiracji z udanych gier takich jak Fortnite, który wyróżnia się ciągle ewoluującą zawartością i angażującą mechaniką, może przynieść korzyści Project Ethos w zakresie długoterminowej atrakcyjności.
Podsumowując, Project Ethos jest obiecującą, darmową strzelanką z bohaterami i angażującą mechaniką. Jednak sukces gry będzie prawdopodobnie zależał od jej zdolności do rozwiązania problemów z balansem, udoskonalenia pętli rozgrywki i wprowadzenia innowacyjnych funkcji, które wyróżnią ją spośród tłumu strzelanek ewakuacyjnych.