phasmophobia poradnik

Kilka wskazówek, których nauczyłem się podczas ponad 100 godzin grania. Możesz nie uznać ich za pomocne, ale mogą ci pomóc!
Podstawy
Dźwięk

Dźwięk jest bardzo ważny w Phasmophobia, ponieważ oznacza ogólne ustalenie, gdzie jest Duch lub co się dzieje wokół ciebie. Jest kilka dźwięków, na które należy zwrócić uwagę;

  • Dźwięk spadającego / używanego przedmiotu
  • Otwieranie lub zamykanie drzwi *
  • Dźwięk pukania w okno
  • EMF **
  • Sam Duch, szczególnie dźwięk bicia serca, gdy patrzy się w określonym kierunku
  • Śmiech dziecka ***

* Kiedy gracz lub duch zamyka drzwi, wydają ten sam dźwięk trzaskania drzwiami. Ale Ghost ma wyraźny dźwięk otwierania drzwi, na który powinieneś uważać.
** Im głośniejszy czytnik EMF, tym wyższy EMF. Nieważne, chyba że wrzuciłeś EMF do pokoju i nie nosisz go.
*** Dźwięk jest odtwarzany tylko wtedy, gdy Duch wszedł w interakcję z pluszowymi zwierzętami. Bardzo cichy dźwięk.

Ekwipunek

Poznaj swój sprzęt! Będziesz go często używać w tej grze, więc zapoznaj się z nim.

Spirit Box
Często używany do komunikacji z duchami. Można zadawać proste pytania, takie jak „Gdzie jesteś?” 'Ile masz lat?' 'Czy jesteś zły?'. Lub możesz zapytać o głupie rzeczy, takie jak „Czy się wzdrygasz?”. W każdym razie, jeśli otrzymasz jakąkolwiek odpowiedź, to są dowody.

Czytnik EMF
Zapala się, jeśli Duch wykonuje jakąś czynność. Istnieje 5 poziomów;

  • EMF 1: zasilany. Nic się nie dzieje...
  • EMF 2: Ghost wchodził w interakcję z otoczeniem.
  • EMF 3: Ghost rzucił obiekt.
  • EMF 4: Pojawił się duch.
  • EMF 5: Dowód, ale może oznaczać albo 2, 3 lub 4 EMF.

Światło UV i Glowstick
Praktycznie to samo. Służy do sprawdzania odcisków palców lub „palców”. Pałki świecące mogą być używane na mapach, takich jak Brownstone Highschool, do oznaczania miejsca pobytu Ghost Room lub miejsca do ukrycia się podczas polowania.

Książka do pisania duchów
Używany do celów dowodowych. To, co pisze Duch, nic nie znaczy; to wciąż dowód. Osobiście śmieję się, kiedy pisze „cant cant run run”.

Termometr
Nie potrzebujesz tego, chyba że musisz potwierdzić, gdzie Duch zwykle lubi siedzieć w dużym pokoju lub na korytarzu. Bezużyteczne, gdy bezpiecznik jest wyłączony. Jeśli jednak temperatura spadnie poniżej 3 stopni Celsjusza, to trudno jest potwierdzić ujemne temperatury.

Kamera wideo i kamera montowana na głowie
Służy do śledzenia duchowych kul lub „gorbów”. Widok z kamery można zobaczyć na monitorze w ciężarówce. Różnica między zwykłym a mocowanym na głowę polega na tym, że z zamontowaną głową może nosić gracz, a Ty możesz patrzeć jego oczami. Przydatne na dużych mapach.

Dwójnóg
Przynieś to na litość boską. Nikt nie lubi ustawiać kamery wideo na podłodze lub stole.

Zapalniczka
Potrzebujesz tego do zapalania świec i rozmazywania patyczków. Musi mieć.

Smudge Sticks
Znany również jako „burrito z fasoli”. Kiedy masz zapalniczkę w ekwipunku i zapalasz patyczek do rozmazywania, naciskając klawisz F, ogłuszy on Ducha i uspokoi go. Jednak aktywność znacznie wzrośnie; używaj tego tylko, jeśli chcesz zapobiec polowaniu Ducha, gdy nie masz krucyfiksu w pokoju.

Świeca
Można je znaleźć na mapach domów i na farmach, ale nie na żadnej z dużych map. Kiedy w dłoni trzymasz zapaloną, zdrowie psychiczne nie opuści. Bardzo poręczne.

Krucyfiks
Możesz przynieść tylko dwa z nich, więc używaj ich mądrze! Zapobiegają one polowaniu i powinny być ustawione w miejscach, w których Ghost przeważnie patroluje. Nie chcemy teraz polowania, prawda?

Czujniki
Są trzy z nich, które możesz wykorzystać w swoim śledztwie.

  • Czujnik ruchu, który wychwytuje ruch gracza i ducha. Przydatne do określenia, gdzie patroluje!
  • Czujnik dźwięku, który wychwytuje delikatne dźwięki wywoływane przez ducha. Niezalecane, gdy w pokoju duchów jest gracz rozmawiający z duchem.
  • Czujnik podczerwieni, który ... jest bezużyteczny. Używam go do ustawiania go przed szafą, w której się chowam, więc kiedy poluje i widzę, że światło zmienia kolor na niebieski, wiem, że Duch jest tuż obok mnie.

Mikrofon paraboliczny
Moim zdaniem to śmieci. Po prostu nasłuchuj najdrobniejszych dźwięków własnymi uszami. Podchwytuje także przemówienie graczy, więc może naprawdę Cię zrzucić!

Aparat fotograficzny
Przydatne do uzyskania zdjęcia Ducha, odcisków palców lub czegokolwiek innego. Zawsze dobrze jest mieć jeden pod ręką, gdy zrobisz wszystko, na wypadek pojawienia się ducha!

Pigułki na zdrowie psychiczne
Możesz przynieść tylko cztery z nich i za każdym razem, gdy zjesz jeden, przywracasz 30% zdrowia psychicznego; jest to równoznaczne ze zwiększeniem średniej poczytalności grupy w grze czteroosobowej o 7,5%. Używaj tylko wtedy, gdy jest to absolutnie konieczne!

Sól
Najlepiej byłoby ustawić go na trasie patrolowej Ducha, ponieważ po umieszczeniu nie można go podnieść. Każda solniczka ma trzy zastosowania. Również jeśli użyjesz UV / Glowstick na zniszczonym stosie, możesz zobaczyć ślady Ducha ... zwykle.

Odprawa

Za każdym razem, gdy rozpoczynasz dochodzenie, zawsze usłyszysz głos mówiący „Sprawdź sprzęt i skonfiguruj go przed dochodzeniem”. Ale czy wiesz, że jego druga linia dialogowa po tym określa, jak agresywny jest Duch?
Oto, co oznacza każda linijka odprawy i co oznacza dla agresji Ducha;

  • Wrogi „Mam dane wywiadowcze. Wygląda na to, że to będzie trudne…”
  • Nieprzyjazny "Mam dane. Raporty o przełączaniu się świateł i wygląda na to, że wyszli w pośpiechu."
  • Nieprzyjazny / Pasywny „Nowe dane wywiadowcze, raporty o przełączaniu światła. Prawdopodobnie nieszkodliwe”.
  • Nieznane „Brak informacji na ten temat; idziesz na ślepo”.
  • Nieznane „Niestety nie mam nic innego do zgłoszenia”.

Wypowiadane są inne wersety, ale to najczęściej słyszę. Nie określa to jednak, z jakim typem Ducha masz do czynienia, więc bądź ostrożny!

Zaawansowane wskazówki
Faza polowania

Cóż ... bzdury. Wygląda na to, że Duch nadchodzi, by cię zabić ...

Ale nie panikuj! Jest wiele rzeczy, które możesz zrobić, aby to przetrwać, i kilka innych! Najpierw wspomnijmy, dlaczego i co powoduje polowanie w pierwszej kolejności.

  • Polowania rozpoczynają się, gdy średnia poczytalności spadnie poniżej 50%
  • Jeśli duch jest klaczą lub demonem, zacznie się od 60%, chyba że światło w pokoju klaczy zostanie włączone, wtedy będzie takie samo, jak każdy inny duch.
  • Banshee mogą polować, kiedy tylko chcą.

Częste wymawianie imienia Ducha nie powoduje polowania, ani też go obraża. To jednak zwiększa prawdopodobieństwo jego pojawienia się.

Jeśli trwa polowanie, światła będą migotać, komunikacja radiowa będzie zniekształcona, a pobliscy czytelnicy EMF będą szaleni. Usłyszysz również zamek w drzwiach i głośne kroki Ducha.
Powinieneś się ukryć; szafa będzie działać, szafka będzie działać. Stanie za ścianą to zły pomysł, ponieważ Duch może zabić cię przez ścianę, a pozostawanie na otwartej przestrzeni to zły pomysł.
Nie krzyczeć albo hałasować albo, Duch może i będzie cię słyszeć. Możesz to zrobić na dużej mapie, jeśli jesteś daleko od Pokoju Duchów; to bardzo zabawne.
Jeśli masz pod ręką patyczek do smug, a Duch zbliża się do ciebie, zapal go. Odejdzie przez pięć sekund, zanim wróci do ciebie.

Najbardziej niebezpiecznymi duchami, jakie można spotkać podczas polowania, są Wraith, Revenant, Banshee i Jinn. Dlatego;

  • Upiory mogą widzieć przez drzwi, takie jak szafy i szafki.
  • Upiory są bardzo szybkie, gdy nikt się nie chowa; będą chodzić po korytarzach, żeby skręcić ci kark.
  • Banshee polują kiedykolwiek i mogą polować, gdy tylko wejdziesz do środka. Teleportują się także w pobliże osoby, którą wybrali.
  • Dżiny biegną z prędkością Revenanta, niezależnie od tego, czy ktoś się ukrywa, czy nie, ale powolne do regularnego tempa, gdy są blisko kogoś; ukrywanie się czy nie.

Nie błaznuj i nie rób głośnych dźwięków, gdy jesteś daleko od Pokoju Duchów, kiedy masz jeden z tych czterech (powiedzmy, że Wraith, mam na myśli, i tak jesteś daleko od nich na większych mapach).

Na koniec, gdy zaczyna się polowanie, masz pięć sekund na ukrycie się lub rozproszenie. Wykorzystaj mądrze ten czas!

Trudności w umowie

Istnieją trzy trudności; Amatorzy, średniozaawansowani i profesjonaliści.

  • Na Amatorze masz mnożnik 1x na pieniądzach. Masz również 5-minutowy okres karencji.
  • Na Intermediate masz 2x mnożnik pieniędzy. Masz 2 minuty okresu karencji.
  • W wersji Professional masz 3-krotny mnożnik pieniędzy. Nie masz okresu karencji, a dodatkowo bezpiecznik zaczyna się od wyłączenia. Nie wiesz też, czy Duch jest nieśmiały, czy nie.

Nie będę cię oceniać, jeśli grasz tylko w amatora; Sam wolę Intermediate, ponieważ jest mniej stresujący niż Professional (czy wspomniałem, że nienawidzę Banshees?).

Uwagi końcowe
Chociaż jest to mały przewodnik, planuję zaktualizować go, podając jak najwięcej informacji ... Robię odkrycia, grając w tę grę i tak bardzo ze mną ...

Ale hej, jeśli jest coś, co mogłem źle wyjaśnić, możesz mi to powiedzieć w komentarzach! Chętnie wprowadzę zmiany w przewodniku, jeśli w komentarzach znajdę coś interesującego.