The Binding of Isaac Rebirth Retribution - zaawansowany przewodnik po przedmiotach
Oficjalny przewodnik ze wszystkimi przedmiotami i postaciami można znaleźć tutaj, a mod można pobrać tutaj .
Oficjalny opis:
Zadaje obrażenia graczowi i zapewnia następujące zmiany statystyk za każde ugryzienie:
-0,35 obrażeń, -0,06 prędkości, -0,06, prędkości strzału
+ 5% szansy na wystrzelenie zatrutych łezPo całkowitym zużyciu zapewnia duże ulepszenia statystyk i pełne zdrowie:
+2,75 obrażeń, obrażenia x1,5, +0,5 prędkości, +0,5 prędkości strzału
Dodatkowe informacje:
- Pełne spożycie trwa 6 kęsów. Nie zrobi ci krzywdy przy szóstym kęsie i zamiast tego napełni 11 pojemników z sercami.
- Zakładając, że masz początkowe statystyki Izaaka, skończysz z 1,75 obrażeń, 0,7 szybkości i 0,7 szybkości strzału po piątym ugryzieniu. Ponowne użycie przedmiotu zwiększy obrażenia do 6,75, szybkości 1,20 i szybkości strzału 1,20.
- Zranienie przez Death Cap będzie liczyć się z diabelskimi umowami, podwoi się na podłodze Łona i nie zabierze czerwonych serc przed sercami dusz. Zasadniczo działa jak obrażenia zadawane przez potwory, a nie przedmioty takie jak Razor Blade lub IV bag.
- Na obrażenia zadawane przez ten przedmiot wpływa nietykalność z takich rzeczy, jak karta Rydwanu, a także zwykłe ramy nieśmiertelności. Jeśli masz baterię na podłodze, możesz użyć Death Cap, szybko ją naładować i użyć ponownie, nie dając się trafić!
- Działa zgodnie z oczekiwaniami z akumulatorem samochodowym. Możesz skonsumować grzyba w 3 kęsach, ale przy każdym użyciu otrzymasz x2 debuffów. Jednak uszkodzi cię tylko na pół serca.
- Jeśli wyssiesz Death Cap z Voidem, zastąpi on Void przy następnym użyciu.
Oficjalny opis:
+4 szczęście podczas trzymania, zmniejsza szczęście o 0,5 za każdym użyciem.
Szansa na pojawienie się pająków lub przedmiotu proporcjonalna do szczęścia.
Uwaga: oficjalny przewodnik mówi, że pojawia się „przedmiot kolekcjonerski”, ale dla celów odprawy zmieniłem go na „przedmiot”. Pomyślałem, że to tylko oparta na szczęściu wersja Księgi grzechu, kiedy po raz pierwszy o niej przeczytałem.
Dodatkowe informacje:
- Black Box zależy od puli przedmiotów w obecnym pokoju. Otrzymasz przedmioty ze sklepu, jeśli użyjesz go na przykład w sklepie, i przedmioty anioła, jeśli jesteś na przykład w pokoju anioła.
- Możesz używać Black Box nieograniczoną liczbę razy i otrzymywać z niego wiele przedmiotów.
- Wzór na obliczenie, czy otrzymasz przedmiot, czy nie, to:
if math.random (100) <= (p.Luck * 5) to bla bla bla spawnuje losowy przedmiot
... co oznacza, że masz 5% zdobycia przedmiotu za 1 punkt szczęścia. Każde użycie tego przedmiotu zmniejsza tę szansę o 2,5%.
- Jeśli masz 0 szczęścia lub mniej, nie masz szans na zdobycie czegokolwiek z Czarnej Skrzynki, poza pająkami. Przy 20+ szczęściu masz 100% szans na zdobycie przedmiotu.
- Ponieważ noszenie Czarnej Skrzynki daje +4 do szczęścia, podstawowa szansa na zdobycie przedmiotu wynosi 20%. Nie radzę go używać, dopóki nie zwiększysz szczęścia.
- Upuszczenie Czarnej Skrzynki da ci -4 szczęście i nie odnowi negatywnego szczęścia, które zyskałeś dzięki jej użyciu.
- Działa zgodnie z oczekiwaniami z akumulatorem samochodowym. Użycie Black Box obniży twoje szczęście o 1 zamiast 0,5 i dostaniesz 2 strzały w zdobycie przedmiotu. Teoretycznie masz większą szansę na zdobycie takiego przedmiotu, ponieważ oba rzuty zależą prawdopodobnie od tej samej wartości szczęścia, ale wątpię, czy można to udowodnić.
Oficjalny opis:
Kopiuje pasywny przedmiot lub chowańca znajdujący się najbliżej gracza. Resetuje się na początku każdego piętra, usuwając przyznany przedmiot.
Przyznany przedmiot jest również usuwany, jeśli Modeling Clay zostanie upuszczony lub zamieniony na nowy aktywny przedmiot.
Dodatkowe informacje:
- Może być używany na płatnych cokołach w sklepach i na diabelskich ofertach.
- Jeśli skopiowany przedmiot pasywny ma jakiś wpływ na twoje zdrowie, daje przedmioty jednorazowe lub odradza przedmioty, efekt ten nie zostanie cofnięty po wejściu na następne piętro, podobnie jak podczas przerzucania przedmiotów za pomocą D4.
- Jeśli skopiowany przedmiot pasywny należy do transformacji, postęp w jej kierunku pozostanie po usunięciu przedmiotu. Jednak podniesienie przedmiotu po jego zduplikowaniu nie zapewni dodatkowego postępu.
- Większość przedmiotów do wskrzeszenia jest usuwana tak, jak byś się tego spodziewał, więc jeśli zdecydujesz się zduplikować jeden, będziesz musiał umrzeć na tym samym piętrze. Wyjątkiem jest Dead Cat, który da ci 9 żyć, ale straci jedno, gdy wejdziesz na kolejne piętro. Dzieje się to tylko raz.
- Przedmioty, które wywołują efekty po wejściu na nowe piętro, zrobią to, zanim zostaną usunięte. Oto kilka przykładów takich przedmiotów: brakujące nie, kostka mydła, duma gupika itp.
Mówiąc o Guppy's Pride, generowane przez niego chowańce nie zostaną usunięte po wejściu na następne piętro, ponieważ nie są w rzeczywistości przywiązane do przedmiotu. - Akumulator samochodowy nie działa z glinką modelującą.
- Nie możesz używać Modeling Clay wiele razy z? karta.
- Jeśli wyssiesz Glinkę Modelującą Pustką, zastąpi ona Pustkę przy następnym jej użyciu.
- Używanie Diplopia na Modeling Clay nie przyniesie nic spektakularnego, ponieważ „przyznany przedmiot zostanie usunięty, jeśli Modeling Clay zostanie zamieniony na nowy aktywny przedmiot”
- Jeśli zduplikujesz tornister, zostanie on usunięty na następnym piętrze, a drugi aktywny przedmiot zostanie upuszczony na podłogę.
Oficjalny opis:
Zapewnia +10,9 szczęścia dla aktualnego pokoju.
Dodatkowe informacje:
- Jeśli użyjesz tego przedmiotu 2 razy bez wychodzenia z pokoju, oprócz zapewnienia więcej szczęścia, upuści Fałszywą Obietnicę, która jest pasywnym przedmiotem, który daje +1,09 szczęścia. Działa to jednak tylko raz w biegu.
- Black Box bardzo dobrze współgra z tym przedmiotem, zwłaszcza jeśli możesz użyć jednego z nich wiele razy, zanim wyjdziesz z pokoju.
Oficjalny opis:
W każdym pokoju naśladuje wzór Targu Łodygi z monetami.
Gnije po 7 pokojach lub po upuszczeniu. Regeneruje się na kolejnym piętrze.
Wyjaśnienie:
Ta błyskotka jest nawiązaniem do funkcji Animal Crossing o nazwie „Stalk Market”. Jeśli grałeś w Animal Crossing - świetnie, nie potrzebujesz mojego wyjaśnienia! Jeśli jednak jesteś podobny do mnie, a tak nie jest, spróbuję wyjaśnić, czym jest Stalk Market.
Jak sama nazwa wskazuje, jest to giełda Animal Crossing. Za jego pomocą możesz kupować i sprzedawać rzepę za określoną cenę, która zmienia się każdego dnia, aby przynosić zyski. Chodzi o to, aby kupować rzepę, gdy cena jest niska, i sprzedawać ją, gdy jest wysoka. Jeśli jednak będziesz trzymał rzepę przez kilka dni, zgnije i stracisz dużo gotówki. Ceny rynkowe na początku wydają się przypadkowe, ale można je łatwo przewidzieć, jeśli wiesz, co robisz, ponieważ zawsze podążają za 1 z 4 „trendów”.
Ten bibelot działa podobnie. Kiedy po raz pierwszy go podnosisz lub wchodzisz z nim na nowe piętro, wpływa na niego 1 z 11 możliwych trendów (patrz poniżej) i podąża za nim, dopóki nie wejdziesz do 6 pokoi lub nie upuścisz go.
Po wejściu do nieoczyszczonego pokoju błyskotka zmieni ilość posiadanych pieniędzy, w zależności od aktualnego trendu. Kiedy wejdziesz do siódmego pokoju, rzepa nie zmieni liczby posiadanych groszy i zgnije. Oto lista wszystkich możliwych trendów:
Wygląda na dość zagmatwany, prawda? Ale nie martw się, to naprawdę łatwe do zrozumienia. Jak widać, istnieje 11 tablic, które nazywamy „trendami”. Każdy z tych 11 trendów ma 12 numerów podzielonych na 6 par na 6 pokoi. Te „pary liczb”, podzielone ukośnikami, są w rzeczywistości ułamkami. Służą do obliczania procentu, który zostanie zastosowany do Twojej kwoty pieniędzy, gdy wejdziesz do następnego pokoju.
Kiedy wejdziesz do pierwszego nieoczyszczonego pokoju na piętrze, Rzepa wybierze losowo jedną z 11 pierwszych frakcji i pomnoży przez nią Twoje pieniądze. Po wejściu do następnego pokoju zrobi to samo, ale z drugą frakcją z tego samego trendu, a następnie trzecią, czwartą, piątą i szóstą. Po tym trend się skończy, a rzepa zgnije po wejściu do siódmego pokoju.
Więc co robimy z tą wiedzą? Zwykle po prostu czekasz, aż bibelot da ci więcej pieniędzy niż zacząłeś, upuść go, podnieś i powtórz proces na następnym piętrze. Ale teraz, gdy wiemy, jak działa rzepa, możemy wykorzystać jej pełny potencjał, zastanawiając się, jaki trend podąża i „przewidując przyszłość”.
Znajdowanie i nadużywanie właściwego trendu:
Aby wyjaśnić, jak znaleźć aktualny trend, posłużę się przykładem. Powiedzmy, że wszedłem na nowe piętro z 40 centami i bibelotem z rzepy. Wchodzę do pierwszego nieoczyszczonego pokoju i moje pieniądze ustawiają się na 42. Ponieważ 40 groszy to 100% moich pieniędzy, a teraz mam 42, mogę znaleźć procent, który został zastosowany do moich pieniędzy, korzystając z następującego wzoru:
Teraz, gdy znam pierwszy procent trendu, mogę spojrzeć na listę trendów i zobaczyć, że tylko 3 z nich zaczynają się od ułamka 105/100 (co jest równe 105%, które otrzymałem). W związku z tym resztę przekreślę i skupię się tylko na tych.
Kiedy wchodzę do drugiego pokoju, moje pieniądze zostają zredukowane do 39 groszy. Patrzę na 3 trendy, które wybrałem i zauważam, że następne możliwe ułamki to 78/105 , 97/105 i 75/105 . Środkowa wydaje się być bardziej dopasowana niż reszta, więc postanawiam to sprawdzić. Dzielę 97 przez 105 i otrzymuję ~ 0,923. Następnie mnożę 42 przez tę liczbę (bo tyle miałam, zanim wszedłem do tego pokoju) i voila! Dostaję 38,79, czyli bardzo blisko 39 pensów, które mam obecnie. Teraz wiem, że trend rzepy na tej podłodze to Mały skok - 1 i jestem gotów zarobić trochę pieniędzy dzięki tej wiedzy.
Przyjrzyjmy się bliżej naszej tablicy ułamków. Ponieważ niewłaściwe ułamki są równe wartościom wyższym niż 100%, są tym, czego szukamy.
{105/100, 97/105, 89/97, 120/89, 195/120, 100/195}
Po zbadaniu trendu rozumiemy teraz, że aby uzyskać największą wypłatę, powinniśmy przejść przez 5 pokoi i porzucić ją, zanim przejdziemy do szóstego.
Uwaga:
- Ponieważ w Binding of Isaac zawsze pracujemy z małymi liczbami, czasami ta metoda może być niespójna. Aby tego uniknąć, jeśli jako pierwszy procent trendu otrzymasz 93%, 95% lub 96%, zachowaj wszystkie trendy, które zaczynają się od tych wartości. Zrób to samo z 85% i 86%.