Loop Hero Poradnik Farmy i drwale

Przeanalizujmy efektywność Farm i drwali, czy warto je budować i jak szybko się opłacają.
Ten przewodnik może zawierać SPOILERY!
Wprowadzenie i metodologia
Chciałem porównać Farmy i Lumberjacks, żeby dowiedzieć się, jaka to dobra oferta. Chciałem wiedzieć kilka rzeczy:

  • Czy warto w nie inwestować?
  • Czy jeden jest lepszy od drugiego?
  • Ile czasu zajmie odzyskanie kosztów ich budowy?

 

Odpowiem na nie teraz.

Farmy to dobra inwestycja i opłacają się w około 30 ekspedycjach, bardziej wydajne jest użycie 7 farm kafelkowych niż 8.

Drwale to zła inwestycja, płacą za siebie ponad 250-750 wypraw. Drwale z 8 płytkami zwracają się szybciej (250), więc jeśli widzisz, że dobrze bawisz się w setkach wypraw, mogą w końcu zapłacić za siebie.

Jeśli jesteś zainteresowany tym, jak doszedłem do tych liczb, czytaj dalej.

Postanowiłem zsumować koszty ich budowy i sprawdzić, jak szybko się opłacą.

Każdy zasób w grze jest trudny do wyceny, każdy z nich jest używany do wielu rzeczy i potrzebujesz wszystkiego. Trudno jest dokładnie określić, ile wart jest każdy zasób, osobiście uważam, że jedzenie jest trochę bardziej wartościowe niż drewno, ponieważ bardziej irytujące jest gospodarowanie na wyprawie, ale oba są dość podobne. Na szczęście gra nadaje każdemu przedmiotowi wartość - Wodór.

Każdy zasób można wytworzyć z wodoru i zniszczyć, aby wyprodukować wodór. Na potrzeby tego przewodnika dla uproszczenia wycenię wszystko w oparciu o wodór, który jest produkowany po zniszczeniu. Jest to zasadniczo z punktu widzenia gracza, który po prostu przekształca wszystkie zasoby wytwarzane przez budynek bezpośrednio w wodór.

Obliczę jednak również, ile czasu zajmie inwestycja, aby uzyskać zasoby, tak jakbyś zniszczył wszystkie elementy potrzebne do budowy budynku i przekształcił je w to, co produkuje budynek. Nazywamy ten punkt punktem „Lepsze niż alchemia”.

Statystyki budynków
Zacznijmy od porównania budynków:

Farmy

Koszt farmy: 5 x Drewno 125H 5 x Kamień 125H 5 x Metal 125H 2 x Metamorfoza 50H Całkowity wodór: 425H

Musisz umieścić farmy sąsiadujące z innym budynkiem. Oznacza to, że otrzymasz 7 kafelków produktywności. Jeśli chcesz 8, możesz postawić chatę z błota przed umieszczeniem farmy, a następnie usunąć chatę z błota, aby dać farmie pełne 8 płytek. To kosztuje dodatkowo:

4 x Drewno 100H 4 x Kamień 100H 4 x Metal 100H 4 x Jedzenie 100H Wodór całkowity: 400H

Połowa jest zwracana po zburzeniu chaty, więc kosztuje to dodatkowe 200H za farmę o pełnej wydajności, z czego 2 to żywność (będzie to ważne później)

Farma generuje 7-8 racji na podróż, 8 racji to 2/3 zapasów żywności

Drwale

Koszt drwali: 3 x Drewno 75H 19 x Metal 475H 15 x Jedzenie 375H 2 x Rękodzieło 200H Razem 1125H

Drwale wymagają lasu, aby zapewnić wartość, koszt lasu to:

3 x Evolution 300H 2 x Metamorphosis 100H Razem 400H (8 lasów = 3200H)

3 z tego to drewno, które pojawi się później. Podstawowy drwal + las kosztuje 1525H, a w pełni wydajny 4325H. Generuje do 8 patyków na wyprawę, co stanowi 2/3 drewnianej deski.

Obliczenia
Mając to wszystko na uwadze, spróbujmy porównać skuteczność każdego z nich.

Zarówno kije, jak i porcje są warte 3 wodór. Niestety, po trafieniu 12 automatycznie zamieniają się w drewniane deski i zapasy żywności. Można być nieco bardziej wydajnym, zawsze niszcząc kije i racje żywnościowe, ale ostatecznie jest to irytujące mikrozarządzanie, które daje tylko niewielką przewagę. Więc zignoruję to dla obliczeń i po prostu zaokrągliję je do ich pełnych form, które są niestety mniej warte.

Deski i zapasy żywności są warte 25 godzin każda, więc moje obliczenia wykorzystają to. Oznacza to, że te wyniki są rodzajem najgorszego scenariusza, więc można zrobić trochę lepiej, rozkładając racje i patyki, ale ostatecznie myślę, że prawdopodobnie lepiej jest pozwolić im zamienić się w pełne obiekty i użyć ich do zbudowania lub ulepszenia czegoś.

Farmy

Jeśli twoja farma zostanie umieszczona normalnie, będzie miała 7 ogrodów i będzie produkować 7 racji na wyprawę, co stanowi 7/12 zapasu żywności.

7/12 x 25 H = 14,583 H na wyprawę

Jeśli wykonasz sztuczkę, aby uzyskać pełną wydajność 8 pól, twoja farma będzie produkować

8/12 x 25 H = 16,666 H na wyprawę

Więc farma zapłaci za wartość wodoru w:

7 kafelków: 425 / 14,583 = 29,14 Ekspedycji 8 kafelków: 625 / 16,666 = 37,51 Ekspedycji

Jeśli zamieniłeś koszt farmy bezpośrednio na żywność, dostaniesz 8 żywności (96 racji) za zwykłą farmę lub 13 żywności (156 racji) za 8 polową farmę. Więc farma bije alchemię na:

96/7 = 13,71 Ekspedycje 156/8 = 19,5 Ekspedycje

Oznacza to, że farmy są przyzwoitą inwestycją w wodór, ale ich opłacenie zajmuje dużo czasu. Jeśli rozpaczliwie potrzebujesz jedzenia, prawdopodobnie lepiej je alchemizować. 7 płytek wydaje się znacznie lepsze niż pełne 8 płytek, ale 8 ostatecznie nadrobi zaległości. Każda liczba pól poniżej 7 na pewno zwróci się wolniej i należy tego unikać.

Drwale

Drwale są znacznie drożsi niż farmy, przy takim samym plonie. Powinno więc być oczywiste, że farmy są znacznie lepsze, ale zobaczmy, o ile lepsze. Jeśli zbudujesz tylko drwala, aby odblokować karty talii, będzie miał 1 las. Ale jeśli spróbujesz uzyskać maksymalną wydajność drwala, będziesz chciał dążyć do 8. Stworzą one odpowiednio 1 lub 8 patyków, a do deski potrzeba 12 patyków.

1/12 x 25 godz. = 2,083 godz. Na wyprawę 8/12 x 25 godz. = 16,666 godz. Na wyprawę

Drwale zapłacą za swój wodór w:

1 żeton: 1525 / 2,083 = 732,11 wypraw 8 żetonów: 4325 / 16,666 = 259,60 wypraw

Jeśli przeliczysz koszt drwala bezpośrednio na drewno, otrzymasz 29 (348 patyków) za 1 drwala leśnego i 85 (1020 patyków) za pełnych 8 drwali leśnych. Tak więc drwale pokonują alchemię w:

348/1 = 348 Ekspedycji 1020/8 = 127,5 Ekspedycji

Wydaje się całkiem jasne, że inwestowanie w drwali jest nie tylko szkodliwe dla hodowli wodoru, w porównaniu z farmą. Ale także, szczerze mówiąc, znacznie gorsze niż zwykła alchemia. Jedynym prawdziwym zastrzeżeniem jest to, że drwal zapłaci za siebie znacznie szybciej, jeśli otoczysz go w lesie. Oznacza to, że obowiązkowy drwal, którego wyprodukujesz, aby ukończyć swoją talię, równie dobrze może być w pełni otoczony, ponieważ prawdopodobnie skończysz na ponad 200 ekspedycjach. Ale myślę, że dobrze jest też potraktować drwala jako utopiony koszt i iść dalej.

Wniosek
Jak myślę, że już wielokrotnie wspominałem, farmy są o wiele lepsze niż drwale, a drwale są do dupy.

Nawet jeśli potrzebujesz konkretnego zasobu, ogólnie rzecz biorąc, lepiej będzie go alchemizować niż inwestować w te dwie struktury. Zasób otrzymasz teraz, a nie później, i jest ogólnie bardziej wydajny.

Ponieważ jednak później będziesz miał sporo wolnych pieniędzy, a w mieście jest mnóstwo miejsca, osobiście lubię zrzucić kilka farm, aby wygenerować nieco bardziej pasywną żywność, zwłaszcza że wyhodowanie go na wyprawie jest trochę irytujące, a wiele ulepszeń jest dość głodnych pożywienia.

Dodatkowo wypełnienie swojego drwala jest dobre, ponieważ zwróci się szybciej, ale nadal będzie bardzo wolne, więc nie stresowałbym się.

Wreszcie wioska jest naprawdę środowiskiem piaskownicy. To miejsce, w którym możesz wyrazić siebie i sprawić, by wyglądało ładnie, jeśli chcesz. Więc jeśli projekt miasta, który chcesz, zawiera dużo drwali lub 8 farm kaflowych, nie pozwól, żebym cię zatrzymał. Ładnie wyglądające miasto to nagroda własna, do cholery wydajność.

Dziękuję za przeczytanie, mam nadzieję, że to było pouczające i mam nadzieję, że twoje pętle pójdą dobrze.